Hejsa herinde.
Jeg er lidt nysgerrig for at finde ud af om folk stadig anvender VHS-systemet? Jeg har en masse gamle bånd stående, som er hjemmeoptagelser og har i den forbindelse erhvervet mig en brugt Philips top-maskine. En VR900 MatchLine med 6 hoveder, HIFI Nicam Stereo og hele molevitten. Ret fed maskine med peak-indikatorer som viser lydniveaut´et for indspille styrken ligesom på en Hifi båndoptager. Den flimrer dog en anelse, så den er kommet en tur afsted til den lokale Hifi pusher for at blive renset og efterset/justeret.
Jeg gav 150 for maskinen og den er i rigtig flot stand og med velholdt fjernbetjening med mulighed for lys i knapperne. Eneste fejl på den er som sagt at den har lidt ujævnt billede, som især ses ved film med undertekster.
Er det for kostbart at reparere på eller hvad mener i? Ideen med maskinen er at den skal bruges til at rippe vores hjemmeoptagelser som vi har fra et tidligere video 8 kamera over på dvd igennem pc´en. Og man vil jo helst have det så godt som muligt, og efter hvad jeg har læst mig frem til, så er Philips´s MatchLine serie fra den tid ret fine maskiner. Det var den næst dyreste maskine fra Philips i år 2000 og havde en kostpris på knap 5000 danske kroner.