Hej
Der er en Ortofon KS til salg på dba http://www.dba.dk/roerforstaerker-ortofon-ks-30/id-84266469/
Gottschalck skrev:Jeg har lidt problemer med de sidste kondensatorer og ved ikke hvilke der skal skiftes? Mikkel har via Tony fortalt at det var en god ide at skifte et par udsatte og lydmæssigt hensigtsmæssige kondensatorer (de små gule på billedet) og 4 af dem skulle skiftes, men hvilke? Der sidder 9 af samme værdi i hver forstærker.
Noget andet er den blå kondensator på 0,68nf som sidder i starten af kredsløbet. Jeg har fået en lille bitte en af slagsen (den klare tingest på billedet sammen med den blå) men er det den der skal skiftes med den blå? og hvilke ende af den er plus og minus????
Som det ses på et af billederne har donorforstærkeren en rød Wima kondensator siddende på undersiden af printet og den er på 0,1uf.
Fredmarantz skrev:Hvis du vælger at udskifte de beigefarvede kondensatorer - eller blot nogle af dem, vil jeg godt købe dem af dig
Fredmarantz skrev:Hej Jesper!
Hvis du vælger at udskifte de beigefarvede kondensatorer - eller blot nogle af dem, vil jeg godt købe dem af dig
Vh
Freddy
dfms skrev:Fredmarantz skrev:Hej Jesper!
Hvis du vælger at udskifte de beigefarvede kondensatorer - eller blot nogle af dem, vil jeg godt købe dem af dig
Vh
Freddy
Dem har jeg også nogle af, så du må sige til hvis du mangler.
Gottschalck skrev:Vil lige høre dig Freddy.
Har du selv renoveret din og i givet fald hvordan er dine to trimmere på printet justeret?
Jeg har kigget på diagrammet, men kan ikke tyde hvordan de skal justeres og hvad de er til. Bias???
Hilsen jesper
Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster