nu er jeg hjemme fra ferie i Canada (hvor min computer blev stjålet, . Så jeg skriver på min ældgamle Dell XPS bærbare mens jeg venter på en ny macbook).
Jeg har fået prisen på silketrykte forplader bekræftet. For 5 af dem koster det knapt £160 + VAT (20%=£34) altså ialt lige under 2000 DKR.
Skiltemaleren skal have de gamle forplader, som han så renser og silketrykker. Jeg skal selv have et par forplader (og kan sende mit sæt no. 2s perfekte forplader som model for renoveringen). Det betyder så at der er fire sæt som skal renoveres: er der flere der vil være med?
Jeg ved ikke om leveringstid og kan ikke give anden garanti end at Lofthus har lavet fine ting for mig før i tiden!
his067 skrev:Mange tak for rådene fra Frede/Classic Audio. Jeg kan jo se at jeg må gøre nogle flere indgreb. Jeg har en plan om at bevare en af Beolabberne i "gammel" tilstand og så sammenligne de to når det hele var klart. Det bliver spændende at høre...
Hvis jeg ellers har forstået mit tilbud fra skiltemaleren rigtigt så vil det koste knapt 1500 kr at lave fem sæt forplader: jeg har brug for et sæt, Kbekke for et andet, og Captain Phoenix for to sæt: det giver så tilsammen 4 sæt og en omkostning på omkring 400-450 kr per sæt. Jeg skal undersøge yderligere, men er det en pris der er lav nok til at slå til? Under alle omstændigheder, hvis/når tingene skal løbe af stabelen bliver det nødvendigt at samle alle forpladerne her i Aberdeen før de bliver sendt videre til Newcastle til silketryk....
Jeg kan jo også se at det er en god ide at skifte kølepasta/glimmerskiver. Er det mon lige så godt at bruge silikoneskiver?
Frede, hvilke low-noise transistorer ville du bruge?
"had we but time and world enough" ville jeg ønske, men sommerferien er jo aldrig så lang som man gerne ville have Derfor ville det være sjovt at vide om nogen har erfaring med at kortslutte el-lytterne med filmtyper?
Frede har jo altså helt check på det der med restaureringen, så hvis der er nogen der har det mindste problem med restaureringen, synes jeg bestemt de skal snakke med ham.