Man kan kun uploade hvis dine billeder maks fylder ½mb.
Upload helst billederne i 1024pixel
Mit eget kompakte digitale kamara tager billeder i dimension 4592x3056 og fylder omkring 2.5mb, men du kan i paint (tegne program) som er indbygget i windows skalere billederne ned til 1024pixel, derved lander du under 1/2mb i størrelse.
En anden fordel ved at skalere billederne ned i 1024pixel er at du skal ikke sidde og vente med at loade billederne på forummet, med mindre du sidder på en meget langsom internet forbindelse.
Først skal du skaler billederne ned til 1024pixel
Vælg det billede som du vil skalere ned, højere klik på billedet også kør musen ned til Åbn med, der efter kan du så vælge paint
Nu er billedet åbnet i Paint, du vælger så Tilpas størrelsen
Vælg Pixel
Der efter skriver du 1024 i rubrikken, du må også meget gerne skrive 800
Jeg vil anbefale at du holder dig til disse 2 tal, for at bibeholde en billede størrelse som er passende.
Nu skal billedet gemmes, du kan vælge at overskrive dit original billed, dvs. dit original billede vil blive lavet om til 1024pixel vælge du dette klikker du på
Gem
Vil du der gerne beholde dit originale højopløsningsbillede skal du vælge
Gem som
Vælger du Gem som skal du gemme filen som JPEG fil
Der næst skal du vælge en placering, hvor på computeren hvor du gerne vil gemme billedet.
Nu er billedet gemt på din computer, har du flere billeder som du gerne vil vise frem, gør du bare det samme med alle de andre billeder du vil vise.
Når du har skrevet dit indlæg og er klar til at upload et billede vælger du fanebladet
Upload af vedhæftet filer
Dernæst vælger du
Gennemse
Nu skal du så finde dit billede frem på computeren, når du har fundet det billede som du lige har skaleret ned dobbelt klikker du på billedet, og dernæst trykker du
Tilføj filen
Nu er billedet uploaded til forummet, nu skal du så vælge hvor billedet skal vises i dit indlæg.
På billedet har jeg valgt at billedet skal være lige under min tekst, og har derfor flyttet min markør ned under teksten. Vil du gerne have billedet over teksten flytter du bare din markør op over din tekst.
Tryk derefter
Placer inline
Hvis du ikke gøre dette vil forummet automatisk indsætte alle dine billede i bunden af dit indlæg.
Har du feks. kommet til at uploade et forkert billede kan du trykke på
Slet fil
Som står lige ved siden af Placer inline.
Nu du færdig med at upload billedet, husk at trykke
Udfør
Nu er billedet uploadet til forummet til evig minde og beskuelse
Nogle spørgsmål eller er guiden på nogle måder uforståelig, skal du endelig ikke holde dig tilbage, jeg hjælper dig gerne igennem guiden.