Fredmarantz skrev:Jeg er bestemt ikke særlig kyndig udi CD-maskiner, men jeg tænker da, at der er mere end drevet/læseren, der afgør, om en CD-maskine lyder på en bestemt måde? Fx- convertere - bit-principper osv osv osv...
En anden ting er jo også den mekaniske stabilitet i hele apparatet og skuffemekanismens holdbarhed og stabilitet.
Jeg synes ofte, at jeg ser CD-maskiner til salg - også Denon S10 fx - hvor skufferne kører så som så......
Marantz's maskiner er vel i det store hele velrenommerede og vidner i mange tilfælde om skjult Philips-teknik - og så kom ham Ken Ishiwata eller hvad han hedder, jo også ind over, men så er vi ikke i vintageland mere......
Vh
Freddy
Vi ser ens på CD maskiner. Jeg har ringe erfaring med digital aftastere udover Marantz CD63 II.
Skuffens og drevets stabilitet må have en betydning, men jeg tror at DAC'en gør den største forskel...
Min CD63 var gammel, nyt måtte prøves, en Marantz 7001... spiller meget pænt, men ikke som pladespilleren.... en CD85, der nærmede sig analog lyd, og så begyndte showet... CD85 købt men virkede ikke osv..
DCD-620 lyder egentlig meget godt...jeg kunne godt tænke mig at høre en Denon DCD-920.....hvornår er lyden ok?
En reservedels CD85 fundet.... håber at kunne samle en brugbar maskine ud af de to vi ser...
Mvh. Kim