Lenco L75

Analog når det bedst

Re: Lenco L75

Indlægaf Fredmarantz » lør 10. jan 2015 18:10

:thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Lenco L75

Indlægaf his067 » lør 10. jan 2015 18:50

Er låget ikke temmligt standard? Jeg huser at min Linn LP12 (som jeg hurtigt skilte mig af med: sikke noget juks) havde et Lenco låg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Lenco L75

Indlægaf Ehapa » lør 10. jan 2015 19:10

Tillykke med den...meget flot stand, og den med trælåget ..uh..flot.
Der findes et væld af opgradringer til Lenco på nettet.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Lenco L75

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 10. jan 2015 19:39

Fantastisk flot Lenco!
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Lenco L75

Indlægaf Louis » søn 11. jan 2015 10:05

Hvis du mangler nogle smådele ting en af dem, så kan du lige skrive, jeg har lidt ekstra liggende:)
Du må ikke lave om den palisander plint, den er godt nok flot. Men den mindre pæne, kan du jo få en masse ud af, en masse;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lenco L75

Indlægaf Helikon » søn 11. jan 2015 11:52

Hej
Den er godt nok flot!
Hvis du ser på det sorte runde skilt der er på plinten står der "Danish furnituremakers qualitycontrol" så træværket er dansk fremstillet på et snedkeri der levede op til en vis standard og derfor havde lov til at bruge mærket.
hvor bred er revnen? der kan sikkert sagtens lægges en lus i hvis det er slemt - eller ikke til at leve med.
jeg har en kammerat der er snedker og meget dygtig han kan/vil måske hjælpe, han holder til i Århus
Hvis valget var mit ville jeg bruge det som det er indtil videre. Du finder med garanti ikke sådan et låg igen og et plastiklåg er bare ikke det fede i forhold til det du har. Det der er en keeper når den er i den stand som din.
Ellers siger du bare til så vil jeg godt overtage den med revne og det hele :p
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Lenco L75

Indlægaf preludo » søn 11. jan 2015 12:15

Ehapa skrev:Tillykke med den...meget flot stand, og den med trælåget ..uh..flot.
Der findes et væld af opgradringer til Lenco på nettet.



Ja jeg syntes også den er flot , desværre var der ikke det låg af Palisander med til den ;)

Venligst Flemming.
Venligst Flemming.

______________________________________________________________________________
JBL 240Ti , JBL L100T, JBL L100 ,DIY Lenco L75/RB 300/Ortofon MC Samba, Ariston RD-40/SME 3009/ Ortofon 2m Blue ,Denon PRA 1500,Denon POA 2400,Proton AA-2080.
Brugeravatar
preludo
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26 okt 2014
Lokalitet: 6670 Holsted

Re: Lenco L75

Indlægaf preludo » søn 11. jan 2015 12:16

Boptilyoudrop skrev:Fantastisk flot Lenco!


Tak :p

Venligst Flemming.
Venligst Flemming.

______________________________________________________________________________
JBL 240Ti , JBL L100T, JBL L100 ,DIY Lenco L75/RB 300/Ortofon MC Samba, Ariston RD-40/SME 3009/ Ortofon 2m Blue ,Denon PRA 1500,Denon POA 2400,Proton AA-2080.
Brugeravatar
preludo
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26 okt 2014
Lokalitet: 6670 Holsted

Re: Lenco L75

Indlægaf preludo » søn 11. jan 2015 12:26

Louis skrev:Hvis du mangler nogle smådele ting en af dem, så kan du lige skrive, jeg har lidt ekstra liggende:)
Du må ikke lave om den palisander plint, den er godt nok flot. Men den mindre pæne, kan du jo få en masse ud af, en masse;)


Hej Louis , mange tak for tilbud med dele hvis jeg kommer til at mangle noget :thumbsup: og nej jeg vil ikke lave ny plint til den med palisander plint , det ville være synd , men den anden vil jeg lave ny plint til og have en anden arm på , jeg har faktisk allerede købt en RB300 arm, som er planen at jeg vil bruge , jeg ved jo du bla. også har lavet en Lenco med RB300 arm , så jeg læser alle de indlæg dig og andre har skrevet ,for at prøve at få lidt viden om hvordan det skal gøres mht. placering af armen mm. og har også lavet en bruger på Lenco Heaven :p

Venligst Flemming.
Venligst Flemming.

______________________________________________________________________________
JBL 240Ti , JBL L100T, JBL L100 ,DIY Lenco L75/RB 300/Ortofon MC Samba, Ariston RD-40/SME 3009/ Ortofon 2m Blue ,Denon PRA 1500,Denon POA 2400,Proton AA-2080.
Brugeravatar
preludo
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26 okt 2014
Lokalitet: 6670 Holsted

Re: Lenco L75

Indlægaf preludo » søn 11. jan 2015 12:34

Helikon skrev:Hej
Den er godt nok flot!
Hvis du ser på det sorte runde skilt der er på plinten står der "Danish furnituremakers qualitycontrol" så træværket er dansk fremstillet på et snedkeri der levede op til en vis standard og derfor havde lov til at bruge mærket.
hvor bred er revnen? der kan sikkert sagtens lægges en lus i hvis det er slemt - eller ikke til at leve med.
jeg har en kammerat der er snedker og meget dygtig han kan/vil måske hjælpe, han holder til i Århus
Hvis valget var mit ville jeg bruge det som det er indtil videre. Du finder med garanti ikke sådan et låg igen og et plastiklåg er bare ikke det fede i forhold til det du har. Det der er en keeper når den er i den stand som din.
Ellers siger du bare til så vil jeg godt overtage den med revne og det hele :p


Hej Helikon , tak for info'en omkring Palisander plinten , så blev man så klog :p desværre var der ikke Palisander låg med til den :( men jeg købte 2 Lenco L75 og den anden er ikke i Palisander og der fulgte et løst låg med i plastik som ikke er så pænt med 2 revner , og ja Palisander låget er nok svært at finde.

Venligst Flemming.
Venligst Flemming.

______________________________________________________________________________
JBL 240Ti , JBL L100T, JBL L100 ,DIY Lenco L75/RB 300/Ortofon MC Samba, Ariston RD-40/SME 3009/ Ortofon 2m Blue ,Denon PRA 1500,Denon POA 2400,Proton AA-2080.
Brugeravatar
preludo
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26 okt 2014
Lokalitet: 6670 Holsted

Re: Lenco L75

Indlægaf Ehapa » søn 11. jan 2015 13:23

Hej,

Jeg er også gået igang med et Lenco l75 projekt, tænker om der findes en Lenco tråd her på vintagehifi allerede?, ellers kunne det ikke være fedt med en hvor vi kan vise projekter/spørgsmål m.m, der er selvfølgelig Lenco-Heaven
som er helt forrygende.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Lenco L75

Indlægaf preludo » man 12. jan 2015 14:21

Ehapa skrev:Hej,

Jeg er også gået igang med et Lenco l75 projekt, tænker om der findes en Lenco tråd her på vintagehifi allerede?, ellers kunne det ikke være fedt med en hvor vi kan vise projekter/spørgsmål m.m, der er selvfølgelig Lenco-Heaven
som er helt forrygende.


Hej Ehapa , Ja jeg glæder mig til at komme igang med mit Lenco projekt , spændende at du også er igang med et Lenco projekt :thumbsup: ja der er jo flere Lenco tråde her bla. har Louis flere spændende tråde der er værd at følge med i :cool1: jeg vil også få lagt billeder ind når projektet skrider frem. Ja på Lenco-Heaven er der mange spændende Lenco projekter at se og følge med i :p Jeg håber også du vil vise dit projekt når det skrider frem :p

Venligst Flemming.
Venligst Flemming.

______________________________________________________________________________
JBL 240Ti , JBL L100T, JBL L100 ,DIY Lenco L75/RB 300/Ortofon MC Samba, Ariston RD-40/SME 3009/ Ortofon 2m Blue ,Denon PRA 1500,Denon POA 2400,Proton AA-2080.
Brugeravatar
preludo
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26 okt 2014
Lokalitet: 6670 Holsted

Re: Lenco L75

Indlægaf his067 » man 12. jan 2015 19:45

Jeg er også igang med et Lenco projekt. Ortofon AS212 arm og Rondo i LH8000 hus (Urushi lak er SÅ flot). Nu får vi se med plinten....Muligvis skifer....

Lenco L75 var min første pladespiller, så jeg er på vej tilbage til teenage-årene (men med en væsentligt bedre og pickup!)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Lenco L75

Indlægaf preludo » tirs 13. jan 2015 16:57

his067 skrev:Jeg er også igang med et Lenco projekt. Ortofon AS212 arm og Rondo i LH8000 hus (Urushi lak er SÅ flot). Nu får vi se med plinten....Muligvis skifer....

Lenco L75 var min første pladespiller, så jeg er på vej tilbage til teenage-årene (men med en væsentligt bedre og pickup!)


Hej his067 , håber også at du vil dele dit Lenco projekt her , ved at lægge billeder op , så vi kan følge med i projektet , interessant hvis du vælger skiffer som plint ( det tør jeg ikke ) :lol:

Venligst Flemming.
Venligst Flemming.

______________________________________________________________________________
JBL 240Ti , JBL L100T, JBL L100 ,DIY Lenco L75/RB 300/Ortofon MC Samba, Ariston RD-40/SME 3009/ Ortofon 2m Blue ,Denon PRA 1500,Denon POA 2400,Proton AA-2080.
Brugeravatar
preludo
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26 okt 2014
Lokalitet: 6670 Holsted

Re: Lenco L75

Indlægaf møffe » tirs 13. jan 2015 23:08

ferr31 skrev:Hej
Jeg viser lige et par billeder af min Lenco i palisander hvis det er i orden :p

Billede

Billede

Billede

Billede


Den er flot, dog undrer det mig at den er udstyret med mærkaten: Danich Furniturework Control, som man også så på mange B&O produkter , bl.a. næsten altid på højre side af BeoMoster 900.

Kan den viste LENCO være en tilpasset udgave i Dansk-design...? Har aldrig set den i netop det look.

(-eller er den bare røget under radaren...)

edit: alu-stykket på fronten trigger et eller andet i min hukommelse, der kunne trække i retning af noget ARENA-agtigt. Er den designet til noget af deres HI-FI Bare en strøtanke.


møffe
møffe
 

ForegåendeNæste

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster