Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » tors 13. maj 2010 00:19

Hej.
Kan stadig ikke lægge mine billeder ind. kopipaste osv virker bare ikke. Jeg ved ikke om det er min computer der laver ballade. Kan heller ikke lægge billeder ind på køb salg og bytte. Mine host programmer virker fint på fjendens site.

Nå men denne er købt forleden for en hund. Spiller glimrende.

http://img33.imageshack.us/i/joansprver221.jp
Senest rettet af Gottschalck man 2. aug 2010 22:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf bjerager » tors 13. maj 2010 07:54

Sådan en har jeg også haft engang - den var da meget sjov, men jeg havde ikke meget fidus til den arm. Jeg tror jeg gav 150 for den.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf MDA » fre 14. maj 2010 10:36

Kan se du kan vedhæfte filer nu :cool1:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Gottschalck » lør 15. maj 2010 22:44

Prøver lige med et par billeder mere. Det er lidt besværligt med upload i forhold til det jeg normalt er vant til, men det går nok.

Købte denne sag i sidste uge. Jeg var ikke imponeret over lyden, men det skyldes sikkert de 40 år gamle lytter er færdige. Iøvrigt virkede den bare næsten helt perfekt. Den har en underlig loudness sound og bassen og diskanten bliver uhyggelig buldrende og skrigende når der pilles ved tonekontrollerne. Jeg har aldrig været vild med dansk hifi og dette er ingen undtagelse. Jeg måtte dog bare gøre en undtagelse og købe den, før de to afrikanske opkøbere nåede at købe den og sende den til Afrika. De nåede til gengæld at hapse 2 store recivere fra Pioneers glansperiode - bare ærgeligt. Det er vist noget med at denne Arenasag ikke er lavet i særlige stort oplag så derfor hoppede jeg på den.

Billede

Billede

Her er lidt billeder af mine relative nye Tandberg Studiomonitorer købt samme sted.
De spiller til gengæld mere end hæderligt.
Jeg er imponeret over den dynamik der kan opleves fra disse lidt ældre damer og især ved jazz ved moderate lydtryk overasker de med deres homogene lyd. Dog skal det siges at de ikke når op ved siden af Voigthornene mht. dynamik og hurtighed.
Dog manglede melemtonerne og ved et held var der en venlig sjæl der kontaktede mig med et sæt af de orginale og lidt mystiske ITT mellemtoner.

Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf MDA » lør 15. maj 2010 22:51

uhaa det er da ellers et lækker ARENA sæt du har fået fat i.
Hvilken "sted" har du købt disse herligheder ?

Mht. billed upload så virker det på samme måde som alle andre fora. eller har jeg overset noget ?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Gottschalck » lør 15. maj 2010 23:20

Jeg plejer bare at kopiere billedet direkte over fra imageshack eller en enden side.
Her er jeg nød til at følge din guide og kopiere det direkte link - dobbeltkilkke osv.
Nå men det er ikke vigtigt. Det vigtigste er at det virker nu.

Begge ting er købt i nærheden af min bopæl såå deet!!! :)

Her kommer da også lige et par billeder af min ene Bofa V-15. Gad vide hvorfra jeg skaffer en ekstra fra??
Der går sikkert 10-15 år før en tilsvarende dukker op.
Billede
Billede
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf mcs_5 » lør 15. maj 2010 23:28

Gottschalck skrev:Den har en underlig loudness sound og bassen og diskanten bliver uhyggelig buldrende og skrigende når der pilles ved tonekontrollerne.

Den har bare psykopatisk volumekontrol, ligesom meget andet fra dengang. Kjeld kan sikkert fortælle dig hvordan det slåes fra...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Gottschalck » lør 15. maj 2010 23:38

Jeg ved ikke rigtigt om jeg nogensinde får den lavet. Der sidder pokkers meget eletronik og nogle mega trafo'er i dyret.
Den kan måske byttes til noget andet dejligt vintage ved lejlighed. Jeg mener også at den bør overgå til en ægte samler som kan værdsætte dens sjældenhed. Jeg bliver nok aldrig den store Arenafreak.


Billede


Billede
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Tube mania » søn 16. maj 2010 09:11

Jeg kan godt forstå du ikke kan lide lyden fra arenaen...det kunne jeg heller ikke...den fysiologiske volumen kontrol lægger 6db til bassen og hvis baskontrollen står i neutral lægger den også nogle db til. Jeg har koblet det fysiologiske ud og baskontrollen står i kl 10-11 for at være neutral...diskanten kontrollen passer nogenlunde i neutral, men det er noget klams. Med lidt besvær kan det lade sig gøre at fjene loddetinnet omkring det extra udtag på volumen potten og dermed udkoble det fysiologiske permanent. Jeg kan sende dig diagrammet i pdf.
mvh
Senest rettet af Tube mania søn 16. maj 2010 09:22, rettet i alt 2 gange.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Tube mania » søn 16. maj 2010 09:15

Tube mania skrev:Jeg kan godt forstå du ikke kan lide lyden fra arenaen...det kunne jeg heller ikke...den fysiologiske volumen kontrol lægger 6db til bassen og hvis baskontrollen står i neutral lægger den også nogle db til. Jeg har koblet det fysiologiske ud og baskontrollen står i kl 10-11 for at være neutral...diskanten kontrollen passer nogenlunde i neutral, men det er noget klams. Med lidt besvær kan det lade sig gøre at fjene loddetinnet omkring det extra udtag på volumen potten og dermed udkoble det fysiologiske permanent...så skal den helt ud af kassen...det er en besværlig dame at have med at gøre. Jeg kan sende dig diagrammet i pdf...mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Gottschalck » søn 16. maj 2010 21:27

Tjoe det kunne du vel godt. Nu er jeg ikke kredsløbsekspert, så det bliver vel bare af kigge lidt på diagrammet og måske skifte lidt elektronik ved lejlighed. Har du en adresse på den forhandler der skaffede dig delene?

Skal da også lige poste et billede ud af et par gamle Peerless enheder, som snart skal prøves i mine Voigthorn.

Billeder af udstyr generer kunder og dermed nye og nysgerrige sjæle til, som igen kobler sig ind på dette site og måske får den interesse at interessere sig for ældre stereo. ;)

Gad vide om Pouls Audio har opdaget dette site! så er der endnu mere at kritisere ikk Poul?

Billede
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Louis » man 17. maj 2010 08:15

Gottschalck skrev:Tjoe det kunne du vel godt. Nu er jeg ikke kredsløbsekspert, så det bliver vel bare af kigge lidt på diagrammet og måske skifte lidt elektronik ved lejlighed. Har du en adresse på den forhandler der skaffede dig delene?

Skal da også lige poste et billede ud af et par gamle Peerless enheder, som snart skal prøves i mine Voigthorn.

Billeder af udstyr generer kunder og dermed nye og nysgerrige sjæle til, som igen kobler sig ind på dette site og måske får den interesse at interessere sig for ældre stereo. ;)

Gad vide om Pouls Audio har opdaget dette site! så er der endnu mere at kritisere ikk Poul?

Billede


Det ligner dem der sad i mine, da jeg købte dem af Peter (PQR), de var bare sorte mener jeg, men de lød meget uldne, ophændet var vidst blevet meget blødt. Men jeg har dem da endnu :)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Tube mania » man 17. maj 2010 23:21

De store lytter fandt jeg på Epay, men xray har vist nogen Philips som passer...alt det andet var 'lager'.
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Gottschalck » tors 27. maj 2010 15:05

Se i dag kom der en ny og meget stor ven ind her i det lille hus.

Hvad mon der ellers fulgte med???? ;)

Billede
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf Gottschalck » man 7. jun 2010 21:20

Prøver lige igen. :D
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster