Lowther Acousta 109

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

Re: Lowther Acousta 109

Indlægaf snaarhus » tors 9. apr 2015 21:05

Nå, så modtog jeg ophæng og spider med posten.
Jeg har limet kanten og spideren på over de sidste dage.
Nu mangler jeg bare at se, om jeg kan få svingspolen til at passe ned i gabet.
Det bliver, når limen er tør.
Jeg håber, det virker, for Acoustaerne er sådan se nogle fine højttalere at renovere. Jeg har købt nye terminaler, så jeg kan bruge bananstik, og der kommer nye ledninger inde i kabinetterne.
Der skal også nyt autentisk retrofrontstof på.
Mere nyt på den anden side...
snaarhus
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 10 mar 2015
Lokalitet: Aarhus

Re: Lowther Acousta 109

Indlægaf snaarhus » fre 10. apr 2015 22:45

Nåmen så fik jeg sat nyt skum på enhederne.
Jeg har monteret chassis på magneterne, og jeg har brugt http://onlinetonegenerator.com/ som tonegenerator. Det dur!
Det er sjovt og spændende arbejde at centrere svingspolen i gabet, så den kører uden friktion.
Først troede jeg, den var færdig til at spille, men efter at have hørt musik et minut eller to ændrede lyden sig til meget svag. Det var fordi den ene enhed næsten sad fast i svingspolen.
Jeg gencentrerede begge enheder efter at have lyttet lidt, og nu lyder det meget bedre. Jeg kommer til at gøre dette igen, indtil de er spillet til.
Nu ved jeg, det er muligt, og så kan jeg begynde at tænke på nyt frontstof og indvendig kabelføring etc.
Som der bliver sagt i tråden, er der ingen dybbas. Det kan jeg bekræfte. Men hold da helt op, hvor lyder det ellers godt - det der er.
jeg sidder lige og lytter til Holly Coles udgave af Tom Waits' Tango 'Till They're Sore. Super!
Jeg er glad for, at jeg ikke for til at bestille et nyt sæt hos Lowther med det samme.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
snaarhus
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 10 mar 2015
Lokalitet: Aarhus

Foregående

Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster