af acj1980 » ons 17. jun 2015 22:37
@Boptilyoudrop de er nu alligevel flotte, apropos højtalere så har jeg selv fået sådan 4 stl philips AD7061/m8 fuldtone enheder ind af døren, de egner sig prefekt til små rør forstærkere, på et tidspunkt tænker jeg at jeg godt kunne få lavet et par kabinetter til dem, så har jeg jo nogle deer direkte er til den slags udstyr , på konsol fjernsynene sidder der normalt et toga grammofon i bunden, men de virker sjældent da mellemhjulene er blevet hårde og motoren tørre i lejerne, jeg har et værk liggende, men bruger det ikke, jeg er jo ikke decideret pladespiller mand ;-). de er nu heller ikke verdens bedste de små grammofoner.
@Tonni, Arena var jo danmarks største tv producent så de har lavet alverdens mest forskellige modeller ;-), de fremstillede faktisk alt selv derovre undtaget få ting, højspændingstrafoen købte de hos torotor på frederiksberg, men de andre transformatorer lavede de selv, jeg har godt læst mig frem til dette tekniske museum som lå deroppe, det lå i SP´s gamle fabrikshal altså SP radio som faktisk er fabrikanten af det første tv jeg postede billede fra (det med filmen på) det var Simon Petersen selv som startede museet op, men havde i årevis kontroverser med kommunen som ville bruge dele af museet til at udstilel brandbiler osv på mod SP´s vilje, han var en lidt stædig herre, jeg får kuldegysninger af tanken om de måske er havnet samme sted som når teknisk museum får doneret noget de har i forvejen, (dem i Helsingør) har de noget må det ikke foræres væk, det må ikke smides ud før det er DESTRUERET, så får de nu en sjælden radio som er 20k værd og de har dem i forvejen tjahh så får radioen en tur med hammeren.. latterligt.
Mht antal så har jeg pt 11 gamle TV stående, halvdelen har jeg repareret, og resten er projekter til de lange vinteraftener hvor jeg er alene hjemme ;-), jeg har desuden også en god håndfuld radioer, igen kun danske fabrikater ;-)