Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » søn 20. aug 2017 00:31

Torben skriver " for nylig var der en del om Cornelis Vreesvijk, det fik mig til at finde et par af hans plader frem til lytning, dels "Tio VAkra Visor" den med "Veronica" min favorit "Spring Mot Ulla Spring" hvor han synger Bellmann, og så en ikke så kendt "Vildhalllon" som sjovt nok er produceret for Exlibris (EXL 20 019)af Peter Abrahams, det er dels en rigtig god plade, godt optaget oven i købet, men det næsten sjoveste er at den er optaget i Danmark - ude på Sweet Silence i Danmark, falder nogen over den plade og kan li´ Cornelis så køb den!"
Det tragisk komiske i det her er at stakkels Cornelis drak alkohol som et hul i jorden især i Vildhallon perioden og ham opholdte sig i en periode som eksil-svensker her i landet. Træt af fordomme og hetz imod hans tekster, væremåde og "let-sindige" forhold til alkohol. Ihvertfald iblandt den gang fordømmende store gruppe i svenske Nykterhets-Organisationer. Læs afholdes sammenslutninger . De havde en ufattelig stærk påvirkning på politik både lokalt og nationalt. Til ingen verdens nytte. Svenskerne drikker stadig som et hul i jorden.
Men nogle af Cornelis sange blev total censureret væk og måtte ikke spilles hverken i radioen eller fjernsynet. Det blev selvfølgelig for meget til sidst for et stort kreativt menneske og han fandt tilflugt i København. Nok ikke udfra hans forbrug af flydende stimulanser særlig gunstig men han fik fred for den grå eminens ,som var bedre vidende om andres livsførelse. Dybt beklageligt og trist er det at han allerede som 50årig forlod denne verden. Men valget var hans eget.
For to uger siden hørte jeg hans søn Jack synge og spille på akustisk guitar i svensk TV. Det var fuldstændig som at høre farmand Cornelis og udseendet er lige en Mini-Me af en ung Cornelis.
Link til en Berlingske artikel : https://www.b.dk/kultur/cornelis-danske-fodspor
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » søn 20. aug 2017 01:52

Jo - jeg ved godt at Cornelis drak en del (det gør alle svenskere nu ikke ) og han følte sig (delvis med rette ) noget forfulgt, han nvar jo også en kontroversiel sjæl - og en meget hyggelig en også!
Husker også den aften han gav sin guitar til værtshuset ved Berlingske - de hængte den op på væggen hvor den senere blev stjålet!
Men uanset lykkedes det Abrahamsen at lave en fin plade med ham, igen på tværs af hans tidligere pladeselskab - Philips! Svensk Philips var nu også meget strikse, de skal nu tilgives meget efter hans herlige Bellmann plade!
Har det altid lidt svært med sønner der gør faderen efter - måske med undtagelse af Svend Bertil Taube!
Mange hilsner Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf vericon » søn 20. aug 2017 09:06

Mere svenskerier
Lille samling hittet hos Second Hand Örnsköldsvik -

snurrepiberier 01 web.JPG

Proprius plejer at diske om med audio"sweets" så det bliver ikke kedeligt.
Censuren har muligvis været på spil - "Tre fasliga fåglar" var plomberet med påskriften makuleres-
Se seperat foto for detaljer - absolut politisk ukorrekt -

snurrepiberier 02 web.JPG

Apropos snakken om div.substanser - her er tobak for skillingerne -
Og -- det er svampesæson :!:
Hans Jørn
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » man 21. aug 2017 13:56

IMG_20170821_135149_crop_539x641.jpg
L-205-1424633792-9985.jpeg.jpg
Ny i min Pretty Things samling og den er et genoptryk fra 2000. Just my cup of tea while drinking coffee.
Men hvad er det som foregår, først troede jeg det var på Fontana , as usual, men Norton, det er lækre bikes, men I USA pladeselskab. Hmmm

The Pretty Things ‎– Get The Picture
Norton Records (2) ‎– ED-283 MONO US 2000
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » ons 23. aug 2017 12:48

Tonni skrev:Mest for at høre hvad fenomenet var for ein ding...
- Den har nærmest kult status, på den anden side af atlantervolden...

Egentligt meget hmm og så øhh....


Jeg faldt over den i går til en tier, så den kom med hjem.
Omslaget er slidt og slasket, men pladen er pæn og spiller igennem uden knas og pop.

Musikken? Den kommer i hvert fald til at udfordre de færreste, og derudover er jeg med på øhh og tjahh...
Jeg tror den kommer i reolen på forsøgsbasis, måske kan den komme til sin ret en søvnig morgen eller træt fyraften, hvor hverken stilhed eller støj føles rigtigt. Der er da en lille håndfuld fine numre på, men som helhed bliver det nok aldrig mere end baggrundsmusik her i huset.

IMG_20170823_123245.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » ons 23. aug 2017 14:01

Er ikke Herb Alpert elevator musik? Eller bar lounge og til hotel foyeren ? Baggrunds toner til det brede publikum.
Masser af vinyler er tilgængelig:
The Lonely Bull (1962)
Volume 2 (1963)
South of the Border (1964)
Whipped Cream (and Other Delights) (1965)
Going Places (1965)
What Now My Love (1966)
S.R.O. (1966)
Sounds Like... (1967)
Herb Alpert's Ninth (1967)
The Beat of the Brass (1968)
Christmas Album (1968)
Warm (1969)
The Brass Are Comin' (1969)
Greatest Hits (1970)
Summertime (1971)
Solid Brass (1972)
Foursider (1973)
You Smile – The Song Begins (1974)
A Treasury of the Award-Winning Herb Alpert and the Tijuana Brass plus selections from the Baja Marimba Band (1974)
Coney Island (1975)
Just You and Me (1976)
Greatest Hits Vol. 2 (1977)
Herb Alpert/Hugh Masekela (1978)
Main Event Live! (1978)
Rise (1979)
Beyond (1980)
Magic Man (1981)
Fandango (1982)
Blow Your Horn (1983)
Noche De Amor (1983)
Bullish (1984)
Bravio (1984)
Wild Romance (1985)
Classics Volume 1 (1986)
Classics Volume 20 (1987)
Keep Your Eye on Me (1987)
Under a Spanish Moon (1988)
My Abstract Heart (1989)
North on South St. (1991)
The Very Best of Herb Alpert (1991)
Midnight Sun (1992)
Second Wind (1996)
Passion Dance (1997)
Colors (1999)
Definitive Hits (2001)
Lost Treasures (2005)
Whipped Cream & Other Delights: Rewhipped (2006)
Rise (genudsendelse, 2007)
Anything Goes (2009)
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » tors 24. aug 2017 18:32

Endelig torsdag... Og holder en forlænget weekend... :Thumpsup:
Har endelig taget mig sammen til at få serviceret min Luxman PD 375, så nu virker vacuum, bruger det dog ikke..? :Skor: Men mere vigtigt, fået loddet ledninger på ny og fjernet det brum, der har været siden jeg købte den... Arbejde tager sgu for meget tid.. Men nu spiller den, ren fryd...
image.jpeg

Så fandt lige en Steely Dan, fusions jazz, for dette skal sgu da fejres... :OLO:
Musik man bliver glad i låget af...

Med venlig hilsen
Birger

Nå ja... "Steely Dan".... En jernmand... Niks...Donald Fagen og Walter Backer opkaldte bandet efter en dildo nævnt i William Burroughs' roman Naked Lunch... :QQS:
Tror den oplysning skal skylles ned...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » fre 25. aug 2017 01:15

Fornylig skrev jeg om en plade jeg fik med en Country sangerinde på en CBS 360" optagelse!
Samme selskab har lagt vinyl til en JulePlade !!! (jaja 4 måneder så hænger vi på den!) med det store orgel fra Mormon templet i vist - Utah.
Den plade så jeg i byen for en tier!
jeg købte den og spillede den.
Altså - det der CBS format, der er smæk for skillingen (for tieren) og jeg kan godt li´ at lytte til noget andet - bare for at høre!
Så til nu, CBS med den teknik er værd at ofre en tier på - eller mere!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » fre 25. aug 2017 15:56

21055309_10212991878419198_6526013312145439747_o.jpg
Tror ikke en gang at man kan købe en hvissen hvidtøl for hvad jeg skulle betale i en igen butik ( Kræftens Bekæmpelse ).
I'm Speakless it's so beautiful.
John Williams & Ormandy Philidelphia Orchestra Groves English Chamber Orchestra.


CBS Great Performances 60104
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » fre 25. aug 2017 19:28

Aarhus festuge starter...
Og for en eksil Aarhusianer bliver man sgu lettere depri .... Så for at lette humøret og lade solen igen skinne...
Noget efter min mening det bedste pop musik der her i landet er frembragt
image.jpeg

Kan huske de glade 80'er... Grøn Koncert på Viby stadion, TV 2 var næsten fast program... jeg havde min gang i højhuset Grøfthøjparken, som netop ligger på en høj, med kort afstand til de boldbaner jeg selv var med til at flytte lidt rundt på i slutningen af firserne... så placeringen kunne ikke være mere perfekt... Herlig tid... :Thumpsup:
Var på Bornholm i 4 uger i marts måned 2014.I forbindelse med undervisning.. Havde et besøg på kunstmuseet... Meget mennesketomt, men også mere hyggeligt... Og hvem møder man der...? Steffen Brandt og søn...
Denne plade er min ungdom...

Med venlig hilsen
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » fre 25. aug 2017 20:32

Rock ME Amadeus!!!

AMA 5105

Austrian Rock Singer Recorded!
A&M Records ‎– AMA 5105 UK 1985
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » tors 31. aug 2017 14:53

Isaac Hayes - Hot Buttered Soul

IMG_20170831_141945.jpg


De seneste måneder har jeg drevet mine højttalere med en Onkyo TX-2500, men i dag fik jeg lyst til at sætte min Luxman r-1050 til i stedet. Det skulle jeg vist have gjort for længe siden!
Det virker som om, mine højttalere virkelig er livet op, med bedre detaljer og mere bas.

Det kan sagtens være den rene fantasi, for jeg har ikke gjort det mindste ud af at lave en fair sammenligning.
Men jeg er glad, nu da Luxman'en er sat i arbejde igen, og det er jo det vigtigste.

Det eneste triste er, at det er svært at få effekt-LED'erne til at lave noget med så letdrevne højttalerne, så lysshow bliver der ikke rigtig noget af. :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf moose » søn 3. sep 2017 10:12

Orchestral Manoeuvres in The Dark spille Architecture & Morality
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
moose
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 09 maj 2012
Lokalitet: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » tors 7. sep 2017 13:41

IMG_20170907_124822.jpg


En smuttur i en af de lokale genbrugsbutikker resulterede i mit første præinspillede spolebånd.
Det er en slags klassisk musik greatest hits.
En blanding af opera og instrumental, Beethoven, Mozart, Gluck og andre. 9,5 cm/s, og de høje frekvenser lader noget tilbage at ønske. Til en tier var der dog ikke så meget at betænke, så jeg nappede det, og fik lidt hovedrysten fra kæresten, da jeg kom hjem. :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » fre 8. sep 2017 01:04

er gået lidt på producer lyt!
Lyttede ind på "Bridge Over Troubled Water! Produceren laver flere gode ting - midt i sangen tre bas slag - de to i højra højttaler -det tredie lader han glide over i venstre højttaler også!
Lyt - der er godt arbejde!
Hilsen Torben
Tillykke med spole båndet med noget på !
Har selv en del!
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 24 gæster