Spørgsmål til vedligeholdelse af LP'er og turntable

Analog når det bedst

Re: Spørgsmål til vedligeholdelse af LP'er og turntable

Indlægaf Struktør » tirs 12. sep 2017 21:57

Nå ja, jeg har både en Knosti som Okki Nokki som pladevaskere, den sidste er den mest brugte. Til pickupper har jeg den du selv præsenterede, og et par andre.

Du er velkommen, har både kaffe og The i huset.

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Spørgsmål til vedligeholdelse af LP'er og turntable

Indlægaf Stefan » tirs 12. sep 2017 22:26

Tusind tak Louis. Er så glad for jeres venlighed herinde, den kunne mange andre fora lære lidt af. :) Min far bor i Århus, så det er meget tænkeligt at jeg tager imod dit tilbud.

sorenb; Jeg tror jeg misforstod dit spørgsmål. Troede det var mit anlæg du spurgte til. Ham jeg var ude ved havde et meget fancy/furturistisk turntable. Højtalerne mindede om aktive KRK monitors. Det var højst et par år gammelt.

Birger; Det lyder bare godt. :) Tjekkede lige den Okki Nokki på youtube. Den ser godt nok smart ud. Formoder den også koster derefter?
Med venlig hilsen

Stefan

Philips Electronic 312
Luxman R-1030
Beovox S45
Stefan
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 10 sep 2015
Lokalitet: Skanderborg

Re: Spørgsmål til vedligeholdelse af LP'er og turntable

Indlægaf sorenb » tirs 12. sep 2017 22:55

Stefan skrev:sorenb; Jeg tror jeg misforstod dit spørgsmål. Troede det var mit anlæg du spurgte til. Ham jeg var ude ved havde et meget fancy/furturistisk turntable. Højtalerne mindede om aktive KRK monitors. Det var højst et par år gammelt.

"misforstod" er ihvertfald rigtigt ...
dit grej er +40 gammelt ... ikke dårligt grej....men ældet ...og din grammofon rasler med garanti.
Kender ikke din Luxman - den er sikkert udemærket.
Dine B&O højttalere er nok nogen af de bedste fra den serie ...
Philip's er dit svageste led ... og sikkert den primære årsag til den støj du oplever ... ophænget virker sikkert skidt, det samme med motorophænget, og remmen slap pga ælde ... nye kondensatorer vil nok hjælpe alle tre til fornyet storhed.
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster