LØST: Hjælp til Beocord 8000 PPM-problem?

Spaghetti sektionen

Re: Hjælp til Beocord 8000 PPM-problem?

Indlægaf janfroerup » ons 24. jan 2018 19:11

TMFH skrev:De røde aktiveres når der trykkes play. De grønne er bare slukkede under afspilning.


Det er nok ikke mystisk - displayet slukkes nok , indtil dyret er i play eller record mode

Find IC5 - Der er sikkert kun spænding på pin 13 og 5 i play/record mode

De konstant tændte lamper er nok en kortsluttet drivertransistor TR2 - og de lamper der ikke gider lyse en død TR6
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Hjælp til Beocord 8000 PPM-problem?

Indlægaf Nillerviborg » ons 24. jan 2018 21:48

- Jeg har ikke rigtig noget konkret og melde ind med _MHP FEJLEN_ - Men prøuwe nå liii å høer hæer..:

PPM er en international forkortelse for Parts Per Million, sådan omtrent lisså standardiseret som Kilometer i timen Km/t og så videre, så og kalde PeakMeteret for PPM, det er sgu ikke så godt...!!

Dengang en BC8000 var ny, der var Milioner sku' ikke opfundet / fundet endnu... :-) ;-)
Bort set fra det, så er det vist noget med at en fungerende uPC i BC8000 / BM8000 er mere usædvanligt end en der er gået i stykker, Såeh....

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Hjælp til Beocord 8000 PPM-problem?

Indlægaf TMFH » tors 25. jan 2018 15:01

Nillerviborg skrev:- Jeg har ikke rigtig noget konkret og melde ind med _MHP FEJLEN_ - Men prøuwe nå liii å høer hæer..:

PPM er en international forkortelse for Parts Per Million, sådan omtrent lisså standardiseret som Kilometer i timen Km/t og så videre, så og kalde PeakMeteret for PPM, det er sgu ikke så godt...!!

Dengang en BC8000 var ny, der var Milioner sku' ikke opfundet / fundet endnu... :-) ;-)
Bort set fra det, så er det vist noget med at en fungerende uPC i BC8000 / BM8000 er mere usædvanligt end en der er gået i stykker, Såeh....

/ Lars


Som jeg skrev nedenfor, så blev det omtalt som Peak Program Meter (PPM) på et B&O forum, hvorfor jeg også kaldte det det. Om det er den rigtige betegnelse fra B&O’s side aner jeg ikke, jeg prøvede bare på ikke at blive misforstået. ...men sammenfald i forkortelser er set før ;)
Mvh. Thomas
Venligst Thomas

...det 'rør' på sig...
Brugeravatar
TMFH
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Hjælp til Beocord 8000 PPM-problem?

Indlægaf janfroerup » tors 25. jan 2018 18:03

Nillerviborg skrev:PPM er en international forkortelse for Parts Per Million, sådan omtrent lisså standardiseret som Kilometer i timen Km/t og så videre, så og kalde PeakMeteret for PPM, det er sgu ikke så godt...!!


Jeg er sågu nødt til at nedlægge en protestant her - Wikipedia er ikke enig med dig Lars :
https://en.wikipedia.org/wiki/Peak_programme_meter

De sager blev omtalt som "et PPM"

Og her i vores lille underlige land var der et verdensberømt firma der lavede slige fine sager til boradcast industrien - de hed NTP

ntp_117_600.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Hjælp til Beocord 8000 PPM-problem?

Indlægaf TMFH » tors 25. jan 2018 18:29

Så fik jeg løst problemet her til eftermiddag!
Jeg kiggede på transistorerne ved IC3 og IC4 samt ved IC5 (MUX’en), men kunne ingen fejl måle. Jeg skiftede alligevel, i mangel på tiltro til egne målinger, de omtalte transistorer med tilsvarende fra doner-beocorden...ingen forskel.
Jeg målte, at alle spændinger til IC3 og IC4 var korrekte i henhold til diagrammet og vidste at transistorerne var ok, så jeg tog en rask beslutning og skiftede selve IC4 og IC5 chippene med dem fra doner-beocorden og vupti, alt virker nu.
Fejlen lå altså i de to chip.

Tak for hjælpen til alle jer der bød ind, så jeg vidste, hvor jeg skulle starte med at lede :)
Venligst Thomas

...det 'rør' på sig...
Brugeravatar
TMFH
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Hjælp til Beocord 8000 PPM-problem?

Indlægaf Nillerviborg » tors 25. jan 2018 21:20

janfroerup skrev:
Nillerviborg skrev:PPM er en international forkortelse for Parts Per Million, sådan omtrent lisså standardiseret som Kilometer i timen Km/t og så videre, så og kalde PeakMeteret for PPM, det er sgu ikke så godt...!!


Jeg er sågu nødt til at nedlægge en protestant her - Wikipedia er ikke enig med dig Lars :
https://en.wikipedia.org/wiki/Peak_programme_meter

De sager blev omtalt som "et PPM"

Og her i vores lille underlige land var der et verdensberømt firma der lavede slige fine sager til boradcast industrien - de hed NTP

ntp_117_600.jpg


Sjovt at Parts per Million står øverst når man søger efter PPM ??? ( på Wikipedia... )

>Ppm
>Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
>ppm har flere betydninger:>
>
>ppm (parts per million) – er en forkortelse for milliontedele.
>ppm (sider per minut) – er en forkortelse for pages per minute, på dansk sider per minut.
>ppm (pulse position modulation) – er en forkortelse.
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: LØST: Hjælp til Beocord 8000 PPM-problem?

Indlægaf highfive » tors 25. jan 2018 22:39

PPM = peak program mätare, även på svenska :Sverige:

Hilsen fra Björn
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: LØST: Hjælp til Beocord 8000 PPM-problem?

Indlægaf TMFH » tors 25. jan 2018 23:17

highfive skrev:PPM = peak program mätare, även på svenska :Sverige:

Hilsen fra Björn


Ja...nu har jeg også googlet lidt...PPM er siden ‘40erne inden for hifi brugt som forkortelse for Peak Programme Meter, som det fremgår af den engelske wikipedia, som også Jan linkede til. På beoworld bruges betegnelsen også konsekvent... her for beocord 8000 i fjerde sidste paragraf: https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=603 ...og ser man på diagrammet som jeg postede bruges forkortelsen PPM også der, ved IC5.
Så mon ikke man kan konkludere at forkortelsen PPM dækker begge dele inden for hver deres emneområde.
At noget optræder før noget andet i wikipedia betyder jo ikke at kun det første gælder.

Alt godt,
Thomas
Venligst Thomas

...det 'rør' på sig...
Brugeravatar
TMFH
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Foregående

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster