En god ældre B & O cd afspiller ?

En god ældre B & O cd afspiller ?

Indlægaf jbh1 » fre 26. jan 2018 14:56

Hej.

Er på udkig efter en god ældre afspiller men er i tvivl om hvilken model jeg skal gå efter. de findes på dba og guloggratis. )Mange har mistet frontglasset af en eller anden grund). Der er CD 3500 og 5500, så er der CD-X og en der hedder CD 50. Har læst på nettet om flere meninger så er kommet i tvivl hvad jeg skal gå efter.
Nogle modeller hævdes kun at kunne betjenes via en system. fjernbetjening, kan det passe ?

Har I nogle erfaringer med hvilken der lyder godt og er teknisk holdbar ?

På forhånd tak. Mvh Jens
jbh1
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 09 nov 2016
Lokalitet: Hinnerup

Re: En god ældre B & O cd afspiller ?

Indlægaf Helikon » fre 26. jan 2018 16:27

Lampizator skriver: "Superb Danish engineering in the B&O CD5500. Premium parts and kosher solutions. 100 nF caps - white ones - around the DAC"

her skriver han om den
http://www.lampizator.eu/lampizator/REF ... layer.html
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: En god ældre B & O cd afspiller ?

Indlægaf his067 » fre 26. jan 2018 17:07

Helikon skrev:Lampizator skriver: "Superb Danish engineering in the B&O CD5500. Premium parts and kosher solutions. 100 nF caps - white ones - around the DAC"

her skriver han om den
http://www.lampizator.eu/lampizator/REF ... layer.html



Hele den serie (5000, 6000, 7000) er rigtig god: jeg har selv en CD7000 som jeg bruger med extern (Radford) VDAC. En dum ting, dog: man kan kun springe fremad på CDen hvis man ikke har en matchende BB&O forstærker (for det er der elektronikken til at modtage fjernbetjeningssignaler er placeret).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3813
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: En god ældre B & O cd afspiller ?

Indlægaf aj84 » lør 27. jan 2018 00:43

Har 5500 selv, det er en god spiller men uten tilhørende b&o forsterker er den tungvindt å bruke da den kun har to knapper å betjenes fra (open/close og play/next/off). Fjernkontroll er heller ikke mulig uten tilhørende forsterker. Har også en første generation beocenter 2300, denne har alle funksjoner fra eget panel og fjernkontroll kan brukes. Husk at ved anskaffelse av beocenter 2300 er det (i mine øyne og ett generelt rykte) viktig å få tak i første generation med svingarmslaser og TDA1541A dac (samme som 5500, men har nok andre kondensatorer rundt som lampizator viser vil jeg tro). Senere utgaver har vist seg å ha endel problemer.
aj84
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 09 nov 2014
Lokalitet: Norge

Re: En god ældre B & O cd afspiller ?

Indlægaf jbh1 » man 29. jan 2018 10:26

Hej til alle flinke folk der sidder klar med gode svar. Det er jeg glad for. Jeg tror jeg skal gå efter serie 5000 som en god cd afspiller. Tak for de gode links med andres erfaringer. Jeg jagter videre nu ;)

Takker for hurtigt svar. Har også en gammel B&O radio Beomaster 1900-2 som spiller endnu. Det er verdens smukkeste radio.

Mvh Jens
jbh1
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 09 nov 2016
Lokalitet: Hinnerup


Tilbage til Cd-afspiller



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster