Luxman PD-288 pickup og hængsler

Analog når det bedst

Luxman PD-288 pickup og hængsler

Indlægaf Kloevborg » søn 11. mar 2018 16:24

Jeg har i dag anskaffet mig en Luxman PD-288. Jeg har i den forbindelse et par spørgsmål, da min viden om vintage hifi nok desværre er begrænset :|

Der fulgte to stk. pickups med. Den ene en Ortofon OMB 30 og den anden en Ortofon MF15. Har også en ny Audio-technica AT95E liggende. Hvilken en ville I bruge?

Hængslerne var desværre i dårlig stand (som ses på billederne nedenfor). Er der noget sted man kan skaffe nogle nye/brugte til billige penge? Låget er mat og ridset, men tænker det kan poleres op?

Billede

Billede

Billede
Kloevborg
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25 aug 2017
Lokalitet: Søborg

Re: Luxman PD-288 pickup og hængsler

Indlægaf Louis » søn 11. mar 2018 20:27

Jeg ville absolut bruge din Ortofon OM30, hvis den er i ok stand. Den er faktisk ganske vellydende. Hvis den ikke dur så Ortofon mf15. Jeg forstår ikke begejstringen for at95e, jeg synes den lyder super kedelig. Men den er selvfølgelig billig.

Jeg tror det er svært at finde de rigtige hængsler til din pladespiller. Desværre. Men hvis du søger på eBay efter dust cover hinges eller brackets kan du måske finde nogle andre der kan bruges hvis du kan få dem monteret.

Held og lykke - og så er der jo ellers lydmæssige fordel ved ikke at have lå på under afspilning. Så du kunne jo have det stående på når du kkke brugte dem og så tage det af når det var?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Luxman PD-288 pickup og hængsler

Indlægaf Helikon » søn 11. mar 2018 21:53

Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Luxman PD-288 pickup og hængsler

Indlægaf Klausen » søn 11. mar 2018 22:30

Hængslerne de skulle passe fra en Linn LP12
Brugeravatar
Klausen
 
Indlæg: 921
Tilmeldt: 14 nov 2012
Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Re: Luxman PD-288 pickup og hængsler

Indlægaf mcs_5 » man 12. mar 2018 15:30

Klausen skrev:Hængslerne de skulle passe fra en Linn LP12

Og de kan vel stadig købes fra Linn?

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Luxman PD-288 pickup og hængsler

Indlægaf Kloevborg » man 12. mar 2018 18:02

Klausen skrev:Hængslerne de skulle passe fra en Linn LP12


Tak for tippet.

Fandt nogle på eBay. Hængslerne til at sætte på selve pladespilleren ser ud til at være identiske, hvorimod hængslerne til støvlåget ser lidt "lange" ud. Måske man selv kan trimme det ned.

Linn LP12:
Billede

Luxman:
Billede
Kloevborg
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25 aug 2017
Lokalitet: Søborg

Re: Luxman PD-288 pickup og hængsler

Indlægaf Kloevborg » man 12. mar 2018 18:07

Louis skrev:Jeg ville absolut bruge din Ortofon OM30, hvis den er i ok stand. Den er faktisk ganske vellydende. Hvis den ikke dur så Ortofon mf15. Jeg forstår ikke begejstringen for at95e, jeg synes den lyder super kedelig. Men den er selvfølgelig billig.

Jeg tror det er svært at finde de rigtige hængsler til din pladespiller. Desværre. Men hvis du søger på eBay efter dust cover hinges eller brackets kan du måske finde nogle andre der kan bruges hvis du kan få dem monteret.

Held og lykke - og så er der jo ellers lydmæssige fordel ved ikke at have lå på under afspilning. Så du kunne jo have det stående på når du kkke brugte dem og så tage det af når det var?


Tak for svaret.

Det er OMB 30 der pt. er monteret, så den får lov at blive på. Den lyder i mine øre også ganske fint :thumbsup:
Kloevborg
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25 aug 2017
Lokalitet: Søborg

Re: Luxman PD-288 pickup og hængsler

Indlægaf atsorensen » søn 22. sep 2019 14:56

Fandt du nogle hængsler til din PD-288?
atsorensen
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 sep 2019
Lokalitet: Aalestrup


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster