Beogram 3000 (5228) er altid tændt

Analog når det bedst

Re: Beogram 3000 (5228) er altid tændt

Indlægaf ChristianLJ » man 2. apr 2018 18:02

Okay. Tak for det!

Hvis der er nogen der har erfaring med hvordan denne testes, eller fikses, er jeg lutter øren.
ChristianLJ
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 10 okt 2016
Lokalitet: Aarhus N

Re: Beogram 3000 (5228) er altid tændt

Indlægaf mcs_5 » tirs 3. apr 2018 18:40

ChristianLJ skrev:Det her er den omtalte kondensator jeg nu har fjernet:
Billede

Den fejler sikkert ikke noget - sæt den bare tilbage.

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Beogram 3000 (5228) er altid tændt

Indlægaf tctla » tirs 3. apr 2018 20:26

ChristianLJ skrev:Okay. Tak for det!

Hvis der er nogen der har erfaring med hvordan denne testes, eller fikses, er jeg lutter øren.


Som du allerede har fundet ud af, er den keramiske skive-kondensator ikke defekt.
Jeg HAR oplevet defekte kondensatorer af denne type, og det er meget nemt at se, når de er kortsluttede, for så er der altid en brændt, sort plet i kanten af kondensatoren. Man kan altså rent optisk afgøre, om kondensatoren er skadet.
Ovenstående gælder, når kondensatorerne er anvendt i højvoltskredsløb, som dette. Kan også være i RF-kredsløb, med samme fejl indikering.
Når de sidder i lavvolts transistorkredsløb, brænder de sædvanligvis ikke, så det danner sodpletter, når de får en læk i dielektrikumet.

Et simpelt Ohm-meter, og det må gerne være af digital-typen, stilles i højeste Ohm-område og kondensatoren forbindes til prøvepindene. Der må IKKE vises nogen form for gennemgang, altså kondensatoren skal vise uendelig stor modstand.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster