Axels ting og sager

Vis os dit grej

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Ehapa » tirs 13. mar 2018 13:47

Smukke værker,. Og endda mk1...tillykke.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Axels ting og sager

Indlægaf sej » tirs 13. mar 2018 16:30

Tillykke Axel

Flot, flot.

Jeg kan godt forstå, at du heller ikke kan stå for disse klassiske skønheder.

Selv har jeg et par stykker, og min MK I er den, jeg synes, der kører bedst - endda uden MK II motorophæng. Men selvfølgelig har Jaap og mange andre helt ret om motorophængene.

sej
sej
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 13 jul 2012
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: 2950 Vedbæk

Re: Axels ting og sager

Indlægaf N-E-N » ons 14. mar 2018 16:15

Hej Axel - tillykke med dit nye grej . Hvis du ikke formår at få din A 77 op at stå , af flere grunde , så har jeg en tilsvarende stående ( som jeg selv har købt fra ny ) .
Med en god hilsen , Niels ( N-E-N ) :
N-E-N
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15 okt 2017
Lokalitet: København

Se hvad jeg fandt i dag!

Indlægaf Axeljespersen » ons 4. apr 2018 22:54

Normalvis er jeg ikke til CD'er og den slags, men når den er så smuk kan man ikke lade den stå...

Jeg var på besøg i dag i en genbrug i Vejle, hvor jeg fandt den her 20 kg tunge cd afspiller!

Den er fra omkring 1983 (rettelse: 1987) - jeg ved ikke, om jeg må poste den herinde overhovedet?

Nyprisen dengang lå på omkring 13000 kr og var Sonys high end cd afspiller :thumbsup:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Axeljespersen ons 4. apr 2018 23:25, rettet i alt 1 gang.
Glad ejer af TD 124/3009r arm
Axeljespersen
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 05 aug 2017
Lokalitet: Aarhus

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Fredmarantz » ons 4. apr 2018 23:01

Vi har en "blød" grænse omkring de 1985, som ikke bør udfordres ret meget. - men mon ikke godt vi lige kan nyde synet af denne fine maskine: Tillykke med den. Den er fra 1987-1988.

http://www.thevintageknob.org/sony-CDP-557ESD.html

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Axeljespersen » ons 4. apr 2018 23:10

Fredmarantz skrev:Vi har en "blød" grænse omkring de 1985, som ikke bør udfordres ret meget. - men mon ikke godt vi lige kan nyde synet af denne fine maskine: Tillykke med den. Den er fra 1987-1988.

http://www.thevintageknob.org/sony-CDP-557ESD.html

Vh
Freddy


Argh okay - det vil jeg huske fremover :thumbsup:

Og upsi, mit tyske er ikke så godt... Jeg havde fundet en tysk hjemmeside, hvor tallet 1983 var nævnt - måske i et helt andet sammenhæng :Skor:
Glad ejer af TD 124/3009r arm
Axeljespersen
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 05 aug 2017
Lokalitet: Aarhus

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Tonni » ons 4. apr 2018 23:28

Uanset er det en dejlig sag! Tillykke med den! - Lad mig gætte, den overraskede? ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Axeljespersen » man 9. apr 2018 23:11

Det er faktisk gået virkelig godt med at skaffe godt grej til billige penge her i de seneste par uger:

Det startede alt sammen med den Sony CD afspiller, jeg tidligere skrev om...

Et par dage efter skaffede jeg en billig ERA med en SME 3009 med løst headshell for en lille pose penge. Den havde endda været på DBA i over en dag... Hvordan det lige er sket ved jeg ikke :shock: Men den er rigtig fin. Dog uden bund desværre.

I dag fandt jeg så en SME 3009 R på en ERA til en lillebitte pose penge - den hentede jeg ude i Hasle i dag. Den ser også rigtig fin ud. Dog vil jeg gerne have det ekstra kontralod. Den skal på en af mine TD124'ere!

Jeg er i hvert fald meget meget meget tilfreds - det er helt rart med noget der går godt for en gangs skyld :Thumpsup:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Glad ejer af TD 124/3009r arm
Axeljespersen
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 05 aug 2017
Lokalitet: Aarhus

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Tonni » tors 12. apr 2018 21:38

Dan... Hvor er du heldig! Tilløk! :OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Shiiiiiiit en vild dag!

Indlægaf Axeljespersen » lør 28. apr 2018 00:23

I får lige hele historien i morgen, men wow... Se hvad jeg fandt i dag!

Garrard 301 (dog med en slem oxidering underneden - hvordan kommer man af med det?)

En Ortofon RMA309 i rigtig god stand!

To Jørgen Schou trafoer

En Ortofon SPU A Stereo i kasse

Desuden følger der manualer og andet godt med!

Se det lige:

Jeg er stadig helt oppe at køre over fundet! Har ikke rigtig forstået det endnu...

Nu vil jeg gå i seng og forhåbentlig ikke vågne op fra den her "drøm"
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Axeljespersen man 13. maj 2019 12:52, rettet i alt 1 gang.
Glad ejer af TD 124/3009r arm
Axeljespersen
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 05 aug 2017
Lokalitet: Aarhus

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Fredmarantz » lør 28. apr 2018 00:38

Ja- Dét er da et flot fund! Stort tillykke med det.

Så kommer det næste:

Hvordan får man dette op at køre, som det bedst muligt kan - oxideringen fjernet (og overfladebehandlingen nedenunder restaureret, så det ikke står som råt metal, som kan oxidere igen - og nemmere? Så vidt jeg kan se, så står der også plint på dette projekt.

Når man finder fine gamle ting, så koster det også både en del penge samt masser af tålmodighed at restaurere ordentligt, men det er efter min mening det værd.

Mit eget fund, som du har refereret til tidligere, afstedkom også en mindre restaurering - ikke mindst af motor på TD124. Ligeledes var der også oxideringer på nogle bestemte dele under dæk. Dette har jeg dels skrabet af og givet disse dele et tyndt lag olie - men jeg har også fundet nogle "nye" dele på Ebay til erstatning for de værst medtagne. Efterfølgende en rengøring, opjustering og smøring af hele gøjemøjet. Plinten var jeg så heldig var i fin form og at der var én.

Har du noget historie på dette fund?

Hvad er numrene på JS-trafoerne?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Louis » lør 28. apr 2018 05:55

Tillykke med fundet. Det ser imponerende ud! Er det mono eller stereo? For det er da et A-hus?
Men hvis der er to trafoer må den vel være sat op til stereo?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Billehifi » lør 28. apr 2018 10:16

Det så jeg godt på Facebook Marketplace/i salgsgruppen Hvor meget måtte du af med, hvis du vil ud med det? :D Men stort tillykke. Til jer andre, kan jeg sige at den sad i en skrivepult og udefra så det ikke ud af meget. Men under...Ja...helt fantastisk.
-Johan
Micro seiki DQX 1000, QUAD 24, Tandberg TML 3005, Revox B242
Brugeravatar
Billehifi
Tidligere Grammofonjohan
 
Indlæg: 133
Tilmeldt: 26 okt 2014
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Fyn

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Fredmarantz » lør 28. apr 2018 11:14

Jeg kunne godt tænke mig, at du, Axeljespersen, lagde et scan op af databladet til pick-up'en ( hvis der står noget på bagsiden, må det gerne komme med også). Jeg kan se, at det ligger på grammofonen :p

Og ligeledes et scan af det lille "hang tag" til pick-up'en. Hangtag'et ligger i den røde pu-æske.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Ehapa » lør 28. apr 2018 12:35

Sikke et scoop!, stort tillykke.. bedre bliver det vel næsten ikke på vintagehylden...og sikke en samling du har efterhånden.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster