Jbl l212 renovering.

Rosinen i pølseenden

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » fre 13. apr 2018 06:33

KlausM skrev:Fransk terpentin eller balsam terpentin, billigt i Biltema, hvis du har sådan en i nærheden.

Respekt for projektet i øvrigt

Mvh Klaus


Jeg tog den nemme løsning og tog i xl byg ;)

Ehapa skrev:God vind herfra Louis, noget af en omgang!, synes L212 er noget af det flotteste højtaler design fra JBL.


Mange tak - jeg synes også de er rigtig flotte. Noget anderledes end meget andet jbl.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » lør 14. apr 2018 13:58

Jeg er igang med at gøre hullerne til diskanterne mindre, det er en udfordring st få gjort flot.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf ferr31 » lør 14. apr 2018 15:15

Hej Louis nu ved jeg ikke hvor meget mindre de huller skal være, men min erfaring med at spartele på
træ, så det ikke kan ses bagefter er kemisk træ fra plastic padding. Jeg bruger det stort set altid til rep. Af
vinduesrammer når der har været en ubuden gæst inde. Det kan spartles så det er helt usynligt når det bliver
malet.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » lør 14. apr 2018 22:38

ferr31 skrev:Hej Louis nu ved jeg ikke hvor meget mindre de huller skal være, men min erfaring med at spartele på
træ, så det ikke kan ses bagefter er kemisk træ fra plastic padding. Jeg bruger det stort set altid til rep. Af
vinduesrammer når der har været en ubuden gæst inde. Det kan spartles så det er helt usynligt når det bliver
malet.


Set i bakspejlet skulle eg nok have brugt plastic padding. Det har været en led dag med spartling/slibning og at grunde det. Men så langt nåede jeg da. Nu skal de lige have en gang grunder mere og så skal de males. Lige at male overdelene var noget jeg virkelig gerne ville have sluppet for. Men da jeg opdagede diskanterne ikke passede var der jo ingen vej udenom.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Captain Phoenix » lør 14. apr 2018 22:49

Louis skrev:Men da jeg opdagede diskanterne ikke passede var der jo ingen vej udenom.

Det skal nok blive helt fint, Louis - synes grundlaget ser godt ud :p
Når nu hullerne er tilbage til original størrelse, har du så et par 066'er at sætte i dem?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » lør 14. apr 2018 23:06

Captain Phoenix skrev:
Louis skrev:Men da jeg opdagede diskanterne ikke passede var der jo ingen vej udenom.

Det skal nok blive helt fint, Louis - synes grundlaget ser godt ud :p
Når nu hullerne er tilbage til original størrelse, har du så et par 066'er at sætte i dem?


Selvfølglig - ikke verdens pæneste par - men dog et par.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Captain Phoenix » lør 14. apr 2018 23:48

Louis skrev:Selvfølglig - ikke verdens pæneste par - men dog et par.

Jamen - det er jo herligt. Og selv om den ene har lidt tryk-mærker (som måske kun har optisk betydning), så er det immervæk et sæt at starte med. Well done!

Problemet med 066'erne er jo man (næsten) kun kan skaffe dem ved at slagte én af to andre fremragende JBL-højttalere: L-166 Horizon (som jeg har og holder meget af) eller 4313 Studio Monitor (som jeg er på udkig efter - men det ved du jo...)
;)

Venter spændt på at følge projektets videre færd.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Sorenki » søn 15. apr 2018 07:30

Captain Phoenix skrev:Problemet med 066'erne er jo man (næsten) kun kan skaffe dem ved at slagte én af to andre fremragende JBL-højttalere: L-166 Horizon (som jeg har og holder meget af) eller 4313 Studio Monitor (som jeg er på udkig efter - men det ved du jo.


Jeg er enig Claus, og specielt tingen at splitte højtalere ad i deres dele og smide dem på ebay, er egentlig synd, men jo noget vi alle nyder godt af når vi mangler en reservedel.
Nu er der jo også mulighederne i gamle reservedele, tidl. Defekte enheder med nye membraner o. Lign.
Lige for 066 tilfælde, synes jeg da den virker relativt tilgængelig, både ift antal annoncer og pris (hifishark)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » søn 15. apr 2018 08:27

Sorenki skrev:
Captain Phoenix skrev:Problemet med 066'erne er jo man (næsten) kun kan skaffe dem ved at slagte én af to andre fremragende JBL-højttalere: L-166 Horizon (som jeg har og holder meget af) eller 4313 Studio Monitor (som jeg er på udkig efter - men det ved du jo.


Jeg er enig Claus, og specielt tingen at splitte højtalere ad i deres dele og smide dem på ebay, er egentlig synd, men jo noget vi alle nyder godt af når vi mangler en reservedel.
Nu er der jo også mulighederne i gamle reservedele, tidl. Defekte enheder med nye membraner o. Lign.
Lige for 066 tilfælde, synes jeg da den virker relativt tilgængelig, både ift antal annoncer og pris (hifishark)


De kommer ind i mellem op, men det er sjældent. Særligt sjældent er et par. Men det sker. Jeg venter på der kommer et par der er pænt en dag. De her to er købt hver for sig.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf MAJ » søn 15. apr 2018 10:42

Det ser godt ud, Louis :thumbsup:
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » søn 15. apr 2018 18:15

MAJ skrev:Det ser godt ud, Louis :thumbsup:


Tak Poul:) - det går fremad.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Louis » søn 15. apr 2018 19:38

Idag har jeg fået malet - spartlingen blev ganske god, men det var svært. De mangler stadig en let slibning og en par gange tynd maling mere. Så tror jeg det bliver helt godt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Sorenki » søn 15. apr 2018 19:40

Kæft du er vild! - pisse flot arbejde Louis!
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Struktør » søn 15. apr 2018 19:45

Det ser sgu godt ud.

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Jbl l212 renovering.

Indlægaf Fredmarantz » søn 15. apr 2018 19:49

Ja- jeg sidder sgu osse bare og nyder dit arbejde Louis! - det er altid skønt, når enthusiasterne kommer i gang og gør det flot og stadig med en dyb respekt for at arbejde hen imod, hvordan de engang så ud som velholdte, nu når de var så relativt hærgede, som de var.. :thumbsup:


tilføjelse: Og hvis ikke det var så tidskrævende, så ville du jo være oplagt til at lave en "sådan restaurerer du en fin højttaler, så den stråler igen" - workshop til fx et træf, hvor du lavede en opvisning i at vende sorg til glæde. Dette kunne du jo så gå i kompagniskab med fx Arnborg, sorenki og NikonSP med. De er sikkert flere, der kan noget i den boldgade.....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 36 gæster