Audio innovation s1000 preamp

Rør i alle afskygninger

Audio innovation s1000 preamp

Indlægaf otto » tors 20. jan 2022 19:55

Hej har fundet en audio innovation s1000 preamp Har Fundet et diagram. Men det passer ikke rigtigt måske de har lavet lidt om på diagrammet. Jeg har googlet meget men der er næsten intet info om den. Kan nogle her hjælpe mig med lidt info om den. Evt nogen der har haft en. Og har lidt erfaring med den. Syntes den spiller super godt men tror der skal skiftes nogle kondensator i strømforsyningen. Der sidder 12 stk 47 uf 450 volt
Det er kun en riaa der er ingen Line del i den. Så den virker med cd uden den er tændt så hel passiv med cd
Mvh
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
otto
 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 12 jan 2015
Lokalitet: viborg

Re: Audio innovation s1000 preamp

Indlægaf Fredmarantz » tors 20. jan 2022 23:38

En række spørgsmål:

Har du fået den hjem?

vil du sætte et par tydelige billeder ind af netop den, som du har fundet?

Vil du også sætte et par billeder ind af selve betjeningspanelet/knapperne, så man kan se, hvad der står på dem.?

Hvad får dig til at tro, at den have noget skiftet, hvis den spiller godt?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Audio innovation s1000 preamp

Indlægaf otto » fre 21. jan 2022 01:35

Ja har den hjemme. Og den spiller men der er lidt brum snak i højtalerne. Har skiftet 2x 220uf. Da de målte under 100 uf Od der er brugt 12 stk 47 uf 450 v (2x47uf sat sammen Så de er 900 volt og 23,5 uf ) dem vil jeg skifte I strømforsyningen. Den kører med 480 volt. Så den er ikke sådan at spøge med
Og kan godt ta et foto af den.
Når jeg kikker på diagrammet. Så er komponenterne i riaa netværket ikke det samme som på det diagram
Og der er ikke monteret 220 uf på alle rør Og i min er der en 0,47 uf og 0,82 uf. På diagrammet er der 0,39 uf og 1 uf.
Men den ser ud som på det foto jeg fandt online
Der er volume balance tape/monitor og indgangsvælger med Phone cd tuner og tape Tror jeg det er. Det står på den top plade lavet af acryl Der står ikke noget på knapperne. Det kan du se hvad der står på det foto Min ser ud som på det foto
otto
 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 12 jan 2015
Lokalitet: viborg

Re: Audio innovation s1000 preamp

Indlægaf Helikon » fre 21. jan 2022 10:17

Billeder af hvordan din ser ud inden i.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Audio innovation s1000 preamp

Indlægaf hmt » fre 21. jan 2022 13:25

AI og Audio Note AKA Peter Qvotrup er berømt/ berygtet for deres endeløse upgrades og modifikationer. Spørgsmålet er om det giver mening at lede efter det originale diagram, for i stedet at spørge the usuals suspects af rør-eksperter om de har modificeret din udgave. Der er f.eks. en gruppe for rør på FB hvor man kan finde de fleste rør-eksperter.

Vh
Henrik
Senest rettet af hmt fre 21. jan 2022 19:24, rettet i alt 1 gang.
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Audio innovation s1000 preamp

Indlægaf tctla » fre 21. jan 2022 13:37

En kommentar til teknikken:

RIAA opbygget med passivt netværk og uden modkobling.
Vil uden tvivl lyde fint i viste opstilling, men ...
Hva' HULEN er meningen med at bruge 6SN7 som katode-følger med konstantstrøms generator som katodemodstand?
Udgangs-impedansen på ECC83, SRPP (Shunt Regulated Push-Pull) trin-2 er lav, og sikkert i stand til problemfrit at drive indgangen på en hvilken-som-helst forforstærker (eller udgangsforstærker, direkte) hvor indgangsimpedansen typisk er >= 47KOhm.
At koble endnu et 6SN7 katodefølger-trin på giver ingen forstærkning, men en sænkning af udgangsimpedansen til et niveau, hvor man begynder at tænke, at det er passende til at drive en hovedtelefon direkte.
Over-engineering, overkill eller bare mig, der totalt har misforstået kredsløbet?

Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Audio innovation s1000 preamp

Indlægaf otto » fre 21. jan 2022 15:25

Tror den er lavet til de s1000 mono AMP som de solgte sammen med den. Måske det var for at kunne bruge lange kabler de lavede det trin med 6sn7. De lavede den fra 87 til 93. Og den var ikke billig Så en ny pris på 18 000 kr. mit riaa netværk er med 47k ohm 4,7 k ohm. Og 73 nf og 22 nf Slet ikke som på det diagram. Hvad for et riaa net værk der er bedst ved jeg ikke Det på diagrammet ligner noget Audio note. Så måske diagrammet er fra en senere udgave
otto
 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 12 jan 2015
Lokalitet: viborg

Re: Audio innovation s1000 preamp

Indlægaf otto » fre 21. jan 2022 15:33

Her er et link til en Italiensk side. Der er foto og info om Audio innovation
https://www.cfc1962.it/recensioni-appar ... 000-phono/
Og en side fra Holland
https://www.drtube.nl/audio-innovations/
otto
 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 12 jan 2015
Lokalitet: viborg


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster