af ralphandersen » lør 9. sep 2017 11:31
Så er forstærkeren repareret og hentet. Min kone skulle til Ribe sidste weekend og der lå D. Duck jo lige på vejen. Han identificerede fejlen, bestilte reservedele, ordnede den, ændrede kabelstrips til syning (han syntes også det så forkert ud i en gammel forstærker) og målte alle de gamle rør. Den var færdig efter 6 dage og jeg hentede den fredag aften. Det blev til et langt og hyggeligt besøg med rørsnak og fremvisning af i hvert fald otte forskellige måder at gemme lyd på.
Den nye elektrolyt er fra Tube Amp Doctor og ligner den gamle til forveksling, men den er på 16 +32 uF. D. Duck monterede den også med bøjle i stedet for klister, og købte en ekstra kondensator med som jeg fik sammen med en bøjle, så jeg også kunne montere kondensatoren korrekt i den anden forstærker.
Nå ja: Jeg købte også et par indgangsrør og så fik jeg en Schou transformer med hjem, monteret med stik til brug for mc step up "som jeg lige kunne prøve af for ham ved lejlighed".
Endnu en gang mange tak til D. Duck herfra.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox CN 121 med S3 og Peerless C150Ws i OB, Vitavox Bitone 6201, Vitavox Bitone 3200, El Pipe-O subwoofer. Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.