Russer rør

Rør i alle afskygninger

Russer rør

Indlægaf 3ode » søn 22. mar 2020 12:45

Jeg har et par ? ang russer rør.Jeg er normalt meget tilfreds med rør derfra. Bruger gerne fx 6n2p i stedet for ecc83. Er i gang med at bygge et par Trancendent T-16 hvor jeg godt kunne tænke mig kun at bruge russer rør.( Jeg ved godt jeg er speciel :p ) og godt for det. Men mangler info om evt sub for ECC81 og ECC82. Har hørt om at 6N5p kan erstatte ECC82, men er der nogen der har erfaring med det ? Hvad med ECC81 her er jeg helt blank. se bort fra ben forbindelse i forhold til original rør, kan stadig svinge en loddekolbe (dog stadig gerne noval sokkel). Grin først når jeg ikke kan se det. Fortsat god weekend til jer derude.
3ode
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 22 aug 2013
Lokalitet: Haderslev

Re: Russer rør

Indlægaf MaxJ » søn 22. mar 2020 15:39

Jeg tror ikke der findes direkte erstatninger. 6N2p er heller ikke en direkte erstatning af ECC83. Den skal kun have 6.3 volt på pin 4 - 5 hvor ECC83 får 12.6. Men det er let at ændre på det rør.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Russer rør

Indlægaf tctla » søn 22. mar 2020 20:19

Hej,

Jeg fandt een af mine russiske rør-databøger frem og scannede de sider, der viser hvilke russiske rør, der er direkte equivalente med europæiske og amerikanske rør.

I første kolonne vises den russiske type tillige med en evt. europæisk equivalent i parentes.
I 2nd. kolonne vises evt. amerikansk(e) equivalent(e)

På sidste side (13) i dokumentet vises europæiske typer i kolonne-1 tillige med de tilnærmelsesvis equivalente eller bare sammenlignelige russiske typer.
I kolonne 2 vises direkte equivalente, ikke-russiske typer.

Dette er altså den officielle russiske holdning, anno 1981 til hvordan russiske rør er sammenlignelige med europæiske og amerikanske ditto.
Hvad man så møder af forslag på Internettet og især på eBay, er en HELT anden historie :!:

Mvh,

/Torben
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Russer rør

Indlægaf MaxJ » søn 22. mar 2020 21:20

tctla skrev:Hej,

Jeg fandt een af mine russiske rør-databøger frem og scannede de sider, der viser hvilke russiske rør, der er direkte equivalente med europæiske og amerikanske rør.

I første kolonne vises den russiske type tillige med en evt. europæisk equivalent i parentes.
I 2nd. kolonne vises evt. amerikansk(e) equivalent(e)

På sidste side (13) i dokumentet vises europæiske typer i kolonne-1 tillige med de tilnærmelsesvis equivalente eller bare sammenlignelige russiske typer.
I kolonne 2 vises direkte equivalente, ikke-russiske typer.

Dette er altså den officielle russiske holdning, anno 1981 til hvordan russiske rør er sammenlignelige med europæiske og amerikanske ditto.
Hvad man så møder af forslag på Internettet og især på eBay, er en HELT anden historie :!:

Mvh,

/Torben



Ja netop, der er ingen eller få direkte erstatninger, men hvorfor låse sig fast til en leverandør, der er da masser af gode rør. Russiske, Engelske, Tyske osv. En blanding er da langt at foretrække. Det har jeg erfaring med.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Russer rør

Indlægaf 3ode » man 23. mar 2020 10:55

Takker for tilbagemelding. Listen var for mig meget brugbar.
MVH Henrik
3ode
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 22 aug 2013
Lokalitet: Haderslev

Re: Russer rør

Indlægaf tctla » man 23. mar 2020 21:17

Et rigtig godt vesteuropæisk og amerikansk noval småsignal-rør er ECC88 / 6DJ8.
Faktisk bedre end ECC81/82/83 imho.
Lige netop DET rør findes i en russisk udgave: 6Н23П
Dem har jeg gaflet mig nogle stykker NOS af, for de skal helt bestemt prøves af i noget hjemmebryg på et tidspunkt.

Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 24 gæster