Ny i mancaven - LL Baronet

Rør i alle afskygninger

Ny i mancaven - LL Baronet

Indlægaf Elway » ons 10. feb 2021 13:16

Jeg kunne ikke stå for denne, så den blev købt hjem fra Bremdal Radio - serviceret og med garanti. Ganske få - og små - skrammer, men ellers i meget flot stand efter 55 år! (jeg er 49 og ser væsentligt mere brugt ud :lol: )

Den spiller aldeles glimrende. Fin til en mono-oplevelse - jeg kommer nok til at høre en del tale-radio fra denne.

Linnet & Laursens sidste - såvidt jeg har kunnet researche - og fra 1965. Fotos er mine - Youtube videoen er ikke.

Baronet 1.jpg

Baronet 2.jpg


Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=xs2-Gb1hol0
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Elway tors 11. feb 2021 16:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Ny i mancaven - LL Baronet

Indlægaf MaxJ » ons 10. feb 2021 13:21

En af de sidste. Kardinal Futura 6501 skulle efter signe være det sidste de lavede. Men fin radio, jeg har selv en der spiller aldeles glimrende som du selv beskriver.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Ny i mancaven - LL Baronet

Indlægaf Elway » ons 10. feb 2021 13:48

MaxJ skrev:En af de sidste. Kardinal Futura 6501 skulle efter signe være det sidste de lavede. Men fin radio, jeg har selv en der spiller aldeles glimrende som du selv beskriver.


Jeg tror du har ret med den Futura - den ser lidt mere moderne ud - men vist også fra 1965, der ser ud til at være LL's sidste år.

Fabrikken så således ud - https://arkiv.dk/vis/4209496
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Ny i mancaven - LL Baronet

Indlægaf MaxJ » ons 10. feb 2021 13:56

Ja sådan en har jeg også med original stereodekoder.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Ny i mancaven - LL Baronet

Indlægaf Elektronik » ons 10. feb 2021 14:56

Har forsøgt at google, hvorfor L&L gik konkurs.
Hvad var årsagen?
Har kunne finde oplysning, at de var førende i design og fik gode anmeldelser til det sidste.
Elektronik
 

Re: Ny i mancaven - LL Baronet

Indlægaf MaxJ » ons 10. feb 2021 15:05

De to herrer Linnet og Laursen blev vist uenige om driften. Det er en af historierne. Synd de ikke fortsatte for det var rigtig gode produkter de lavede.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Ny i mancaven - LL Baronet

Indlægaf Terkel » søn 14. nov 2021 12:35

Jeg har en LL Piccoline som er produceret i efteråret 1962. Den har serienummer 516 028. De sidste radioer som LL Futura var med serienumre 610000 og og opefter. Jeg har også en LL Piccoline box med serie nummer 362056. Hvis man sammenligner disse produtionstal er det tydeligt at produktionen mere end halveres i i perioden fra efteråret 1962 - 1965. Sammenholdt med fjernsynskrisen fra 1961 og frem og at LL havde bygget en ny stor fabrik i 1959 - 1960 med deraf følgende gæld. Nedgang i produktion samtidigt med afdrag på gæld ????
Samtidig var deres produktudvikling svag i nævnte periode. B&O havde i samme periode en stor produktudvikling.
Terkel
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26 maj 2016
Lokalitet: Odense


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster