Rørsamling

Rør i alle afskygninger

Re: Rørsamling

Indlægaf Audiofines » tors 2. sep 2021 09:49

Hej alle.
Tak for jeres indspark til at sende mig lidt videre : )

Nogle har spurgt om hvilke rør jeg har fået mig skaffet. Jeg vedhæfter herfor en liste over det data jeg har på de enkelte rør. Jeg synes det er en absolut jungle at finde rundt i. Måske nogle har kommentarer til nogle af rørerne, som kan gøre mig lidt klogere.

Takker..

Indkøb-Sheet 3.pdf
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Audiofines
 

Re: Rørsamling

Indlægaf lillebror » tors 2. sep 2021 10:36

Der er en del på papiret lækre sager i mellem. Pas nu på de lavtflyvende gribbe ;)
Du skal i al fald tænke dig godt om inden evt. salg
Søren
Pink Triangle, RB300, SPU royal N, Roksan Xerxes+Artemiz, Denon dl103, Technics sl110, ML26, Australian monitor am 1600, Gainclone, Dynaco mk3, Amcron 150, JBL 101 Lancer, Snell K, KEF Bailey, Altec Lansing 604
lillebror
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Ålborg
Lokalitet: aalborg

Re: Rørsamling

Indlægaf Tonni » tors 2. sep 2021 10:39

I den liste, er der mest Noval rør (9-pin sokkel), Et enkelt 801A/10Y, som er et oktal rør, er der dog også. Oktal soklen bruges til mange rør, og er sammen med Noval standarden i dag.
845 Finder du ikke en tester, der kan tage. Den arbejder med en anodespænding på omkring 1200-1500V Og kræver derfor absolut forsigtighed, og test "in cirquit"...

En rigtig dejlig samling. Men om den kan bære en investering i en tester? - Med mindre du gerne vil ekspandere altså...
Jeg ved der er en tester, hos et medlem i dette forum, som er bosiddende i Aalborg. - En AVO Mk.IV. Om han måske kunne lokkes til at være behjælpelig? - Jeg leder ham i denne retning, så må han selv vurdere...

De fleste af rørene, du har, er audio rør. Men enkelte andre, er oprindelig udviklet til andre formål.
Ikke at det gør dem uegnede til lyd. Men mindre brugte.
Dette gælder eks.v. 801A/10Y, som blev brugt i HF sammenhæng. ECC180 som er et computerrør. Og PCC88, som er et TV tunerrør. - I øvrigt samme som ECC88, men med 7V glød, i stedet for ECC88's 6,3V.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Rørsamling

Indlægaf MDA » tors 2. sep 2021 20:33

lillebror skrev:Pas nu på de lavtflyvende gribbe ;)
Du skal i al fald tænke dig godt om inden evt. salg


Det tror jeg Audiofines har helt styr på :lol: :lol: :lol:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Rørsamling

Indlægaf lillebror » tors 2. sep 2021 21:26

Jeg kender (formentlig) ikke Audiofines og ville bare give et råd :D
Søren
Pink Triangle, RB300, SPU royal N, Roksan Xerxes+Artemiz, Denon dl103, Technics sl110, ML26, Australian monitor am 1600, Gainclone, Dynaco mk3, Amcron 150, JBL 101 Lancer, Snell K, KEF Bailey, Altec Lansing 604
lillebror
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Ålborg
Lokalitet: aalborg

Re: Rørsamling

Indlægaf Audiofines » tors 2. sep 2021 21:33

MDA

Jeg troede ikke at humor var velkomment her i forum. Har læst lidt tråde om den slags fra tidligere år :lol: :lol: :lol:
Audiofines
 

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster