Dynaco Pas 3 stumper

Rør i alle afskygninger

Dynaco Pas 3 stumper

Indlægaf kj2005 » fre 15. nov 2024 00:08

En 20 år gammel papkasse indeholdt dele af en Dynaco Pas 3 og en tynd aluminium kasse med noget der ligner en overdimensioneret strømforsyning....strømforsyningen bestod af en ekstra trafo med 2 x 1,3A 12V viklinger og nogle gamle Siemens "kæmpe" 330uF/300V lytter...samt 7812 /7912 regulatorer.

...gad vide hvorfor der var gjort så meget ud af at lave en kæmpe ekstern strømforsyning når Dynaco'en trækker max 20-30 mA på +B og 1,2A + 300mA : 1,5A til glød 4 x ECC83 + 1 x 12X4.?

Da papkassen dukkede op var humøret højt, men det dalede hurtigt, da det viste sig, at der aldrig var loddet på de 4 bas og diskant pots...ej heller på de 4 omskiftere til tape,loudness, filter og power...de to original print var der loddet i, men ikke anvendt efter Dynaco's forskrifter. Den gamle originale Dynaco kondensator med 10 - 20 - 20 - 30uF/450 blev målt efter og holder specifikationerne, Dynaco's transformator har aldrig været monteret i original kassen.

En elektronik person som kendte til rør har købt dette kit (sikkert Audioscan) for at eksperimentere, men nåede aldrig frem til en færdig forforstærker....

Findes der en monterings vejledning evt med foto's til denne Dynaco Pas 3 (måske X ?) ...Der mangler mange kabel-forbindelser :shock:

Hvad betaler man for en Dynaco Pas 3 i rimelig stand?....kan det betale sig at ofre mange timer på denne halvt/helt ødelagte Pas 3?

Jeg har mange EZ 80 og 81 som kører på 6,3V og som kan levere mere end 12X4 .....om Dynaco's trafo tåler forskellen 12X4 12V/300mA EZ80 6,3V/600mA ?

Mvh Kim
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
kj2005

Geografisk sted: Herlev
Lokalitet: 2730 Herlev

Re: Dynaco Pas 3 stumper

Indlægaf highfive » fre 15. nov 2024 00:51

Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive

Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Indlægaf spuncut » fre 15. nov 2024 00:55

Hej Kim
Byggevejledning til PAS 3X:
https://www.thetubestore.com/lib/thetub ... Manual.pdf
D Lab på youtube har lavet et par videoer om PAS 3:
https://www.youtube.com/results?search_ ... naco+pas+3
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf kj2005 » fre 15. nov 2024 01:18

spuncut skrev:Hej Kim
Byggevejledning til PAS 3X:
https://www.thetubestore.com/lib/thetub ... Manual.pdf
D Lab på youtube har lavet et par videoer om PAS 3:
https://www.youtube.com/results?search_ ... naco+pas+3
MVH Henning

Hej Henning og Björn

Tak for link...hold op for en lang monterings liste # . Det kan være grunden til at tidl. ejer ikke blev færdig denne Pas 3..

Kan man overhovedet købe Dynaco reservedele i Europa?... ligesom de erstatning dele "Dynakitparts.com" i USA tilbyder.
https://www.dynakitparts.com/product-ca ... sis-parts/

Det lykkedes ikke at finde en sælger i nærheden af DK

Mvh Kim
Brugeravatar
kj2005

Indlægaf highfive » fre 15. nov 2024 15:53

Hej Peter som bor i Göteborg säljer uppmätta, matchade rör och annat smått och gott till Dynaco, främst olika nätdelar, på fina kort som passar direkt i chassihålen på PAS 3, då slipper man selenlikriktaren.

Han har hemsidan Tubular-well, som är en webbshop och informationskälla:
https://www.tubular-well.se/
Har själv en PAS-3 ombyggd med denna nätdel, nya rör (JJ) och det låter är riktigt bra!

Med vänlig hälsning, Björn D / highfive
Senest rettet af highfive lør 16. nov 2024 01:25, rettet i alt 1 gang.
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive

Indlægaf highfive » fre 15. nov 2024 17:23

Hej Nedan följer en bild på min PAS 3, renoverad med nya mönsterkort, kontakter, ny nätdel, ny transformator, ny stegad volympotentiometer från ALPS. Likriktarröret används, men inte den stora stående kondensatorn, den är endast "pynt".
Krestslösning för RIAA-steget och linjesteget följer PAS 3, original.

Med vänlig hälsning, highfive

Billede
Brugeravatar
highfive

Indlægaf kj2005 » fre 15. nov 2024 18:11

highfive skrev:Hej Nedan följer en bild på min PAS 3, renoverad med nya mönsterkort, kontakter, ny nätdel, ny transformator, ny stegad volympotentiometer från ALPS. Likriktarröret används, men inte den stora stående kondensatorn, den är endast "pynt".
Krestslösning för RIAA-steget och linjesteget följer PAS 3, original.

Hej highfive

Din Pas 3 ser rigtig godt ud :thumbsup: ...hvis du også er tilfreds med lyden bliver det ikke bedre.

Linket til din leverandør Peter i Göteborg fungerer ikke. Jeg får ikke adgang til hans server?

"Forbidden
You don't have permission to access / on this server because you are currently blacklisted by a DNSBL server at: webaccess.manet.nu"

Ligefrem "blacklistet" nå nå..

Det ville ellers være godt at få adgang til Dynaco reservedele. Det er ikke rør jeg mangler, men anden hardware som f.eks. kontakter, printkort mm. Den originale trafo til Pas 3 ser noget "klein" ud osv..

Mht til Pas 3 kredsløbet er jeg enig i, at det bør være det originale diagram.

Mvh Kim
Brugeravatar
kj2005

Indlægaf spuncut » fre 15. nov 2024 19:30

Peters site er blevet hacket, Det er ikke dig, Kim, der er blacklistet, men en hacker har lusket et script ind på Peters site, som gør noget "ulovligt", hvorefter webhotellet har blokkeret sitet.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf kj2005 » fre 15. nov 2024 21:29

spuncut skrev:Peters site er blevet hacket, Det er ikke dig, Kim, der er blacklistet, men en hacker har lusket et script ind på Peters site, som gør noget "ulovligt", hvorefter webhotellet har blokkeret sitet.
MVH Henning

Ok, tænkte nok at det ikke var mig alene, som var "blacklistet" :p godt Henning.. du har check på det...

....håber Björn's leverandør , Peter, får jaget den hacker væk, som har forårsaget skade på hjemmesiden..

.... når der kommer adgang til Peter's hjemmeside "Tubular-well", så lad os høre om det :thumbsup:

Mvh Kim
Brugeravatar
kj2005

Indlægaf highfive » lør 16. nov 2024 01:31

kj2005 skrev:
spuncut skrev:Peters site er blevet hacket, Det er ikke dig, Kim, der er blacklistet, men en hacker har lusket et script ind på Peters site, som gør noget "ulovligt", hvorefter webhotellet har blokkeret sitet.
MVH Henning

Ok, tænkte nok at det ikke var mig alene, som var "blacklistet" :p godt Henning.. du har check på det...

....håber Björn's leverandør , Peter, får jaget den hacker væk, som har forårsaget skade på hjemmesiden..

.... når der kommer adgang til Peter's hjemmeside "Tubular-well", så lad os høre om det :thumbsup:

Mvh Kim

Hej Vad jag kan se är hemsidan: Tubular Well intakt...

-Jag tog bort två av länkarna, i mitt inlägg,för att inte öppna upp för hackerattacker.
Kanske att det finns någon proxyspärr, som gör att sidan inte är nåbar utanför .se domänen...

Med vänlig hälsning, highfive.
Brugeravatar
highfive

Indlægaf highfive » lør 16. nov 2024 09:53

Här kommer filen som visar den förbättrade nätdelen, till PAS 3 med text och bild:
PAS_PS-V3.0-Install.pdf

- Det finns många publicerade modifikationer på Dynaco PAS 3. Audio Amateur - The ”last” PAS, Van Alstine …. Där handlar det om justeringar av RIAA korrektionen, och byte av selenlikriktaren till kiseldioder, samt stabilisering av anodspänningen med zenerdiod och effekttransistor, en serieregulator. Shuntregular i andra modifikationer.

-Här är en annan variant med mycket att läsa: http://www.audioregenesis.com/

- Det finns så många sätt att göra detta på, men det som är vettigast är väl att hålla din PAS 3 så nära original som möjligt.

Vad är det du saknar till din PAS 3?

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
highfive

Indlægaf kj2005 » lør 16. nov 2024 13:47

highfive skrev:
Hej Vad jag kan se är hemsidan: Tubular Well intakt...

-Jag tog bort två av länkarna, i mitt inlägg,för att inte öppna upp för hackerattacker.
Kanske att det finns någon proxyspärr, som gör att sidan inte är nåbar utanför .se domänen...

Med vänlig hälsning, highfive.

Hej igen

Uanset om jeg bruger min Firefox eller forsøger med Chrome..og i søgefeltet skriver http://www.tubular-well.se modtager jeg den samme afvisning:
You don't have permission to access / on this server because you are currently blacklisted by a DNSBL server at: webaccess.manet.nu

...kan Peter have blokeret for søgninger udefra, så kun søgning indenfor Sverige's grænser går igennem til serveren?...... bliver lidt "loren" på hans server?

Jeg ved ikke, hvad jeg mangler til min meget "mangelfulde" Dynaco Pas 3, som står på bordet....?

...skal den champagne farvede Pas 3 aluminium's front og knapper have en plads i solen hos mig, må alle mekaniske omskiftere og potentiometre virke perfekt. Ligesom både printkort og strømforsyning skal være velfungerende... alle kabeltræk skal fornys osv..
Nu er det sådan, at jeg allerede er i gang med en rørlinjeforstærker med en god riaa...men en Pas 3 som er i orden....og nem betaling ..

.. Mobilepay går nu igennem til Sverige...og jeg ville meget gerne kigge på, hvilke reservedele man kan købe til en Pas 3....både fordi det fysisk er en "lille" forstærker, og fordi Pas 3 har et pænt design emo.....lidt afhængig af hvilke reservedele man kan købe, kan det måske være lettere at købe en komplet Pas 3 forforstærker?....Jeg ser på udvalget...hvis jeg får tilladelse til det :p

Mvh Kim
Brugeravatar
kj2005

Indlægaf KlausM » lør 16. nov 2024 16:42

kj2005 skrev:...kan Peter have blokeret for søgninger udefra, så kun søgning indenfor Sverige's grænser går igennem til serveren?...... bliver lidt "loren" på hans server?

Jeg kan fint komme ind på siden Tubular Well, så det kan ikke være landebestemt. Har du prøvet fra en anden enhed, telefon eller en anden PC?
Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf X-ray » lør 16. nov 2024 16:51

KlausM skrev:
kj2005 skrev:...kan Peter have blokeret for søgninger udefra, så kun søgning indenfor Sverige's grænser går igennem til serveren?...... bliver lidt "loren" på hans server?

Jeg kan fint komme ind på siden Tubular Well, så det kan ikke være landebestemt. Har du prøvet fra en anden enhed, telefon eller en anden PC?
Mvh Klaus

Jeg kan også fint tilgå siden fra Italien/Procecco.
Jeg har iøvrigt en SCA35 - hvis du har behov for at kigge i sådan en. Så låner du bare den.

Skål ;)
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf Tonni » lør 16. nov 2024 17:38

Der er en site, som ikke er med her. Og det er http://www.tubes4hifi.com.
Dette site, er oprindeligt dedikeret til Bob Latino's VTA modifikationer. Og til handelen med hans kits.
Tubes4hifi har dog også indscanning, af Dynaco tube gear i god kvalitet, til fri download.
Og salg af andre, til download. Pris $5 for download. Og $10 på CD.

Dette forum, er også et besøg værd: https://dynacotubeaudio.forumotion.com/f2-basket
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Næste

Tilbage til Vintage rør-grej