Vintage forstærker

Rør i alle afskygninger

Vintage forstærker

Indlægaf Bademester » søn 15. jul 2012 03:00

Hej Alle

Jeg har lige købt mig en fisher 400 forstærker og indrømmer at jeg er meget ny indenfor vintage hifi.

Nå, men det er en amerikansk sag som køre på 110v-120V, købte derfor en konverter som kan klare op til 300W.

http://elektronik-lavpris.dk/product_in ... s_id=32069

Da jeg tændte for forstærkeren første gang gik alt som det skulle, der var gang i rørene og musikken spillede, men havde kun tilsluttet venste højtaler, valgte derfor at slukke forstærkeren og tilslutte den højre. Da det var klaret, ville jeg igen tænde forstærkeren, men til min store overaskelse skete der ingenting....

Hva' kan der være sket??? Kan nogen hjælpe?

Med venlig hilsen

Daniel Kristensen
Bademester
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 jul 2012

Re: Vintage forstærker

Indlægaf mcs_5 » søn 15. jul 2012 03:15

Du må aldrig spille på en rørforstærker uden højttalere på begge kanaler - det kan ødelægge rør eller trafoer. Det er dog ikke sikkert det er det der giver problemet.

Er forstærkeren sat i stand, eller er den i original stand? Hvis den er i original stand, er der sikkert en del elektrolytter og måske koblingskondensatorer der trænger til at blive skiftet.

Men når den pludseligt er helt død, ville jeg lede efter en sprunget sikring. Enten i forstærkeren eller i autotrafoen.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintage forstærker

Indlægaf Bademester » søn 15. jul 2012 12:55

Ok - vil prøve tak skifte sikringer, tak for input.
Bademester
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 jul 2012


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster