Phillip AG 9015

Rør i alle afskygninger

Phillip AG 9015

Indlægaf rollator » søn 31. mar 2013 15:44

IMG_6575.JPG
Hej ! Ved en anden handel fik jeg en karl af denne type med, dog mangler den bundplade og top.
Mit spørgsmål er så om den er værd lytte mæssig af renovere eller jeg skal gemme den til en dag
nogen mangler dele.
Den skulle lyde støjende i den ene kanal og står i en stand hvor den skal renses i bund og alle komponenter
skal granskes for stabilitet, så det løber hurtigt op.
Den var dog ment som min første renovering af en rør forstærker da jeg altid har ville have fingrene i
sådant et projekt. Har renovere og repareret alt andet næsten.
MVH Renè
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
rollator
 
Indlæg: 76
Tilmeldt: 04 jul 2012
Geografisk sted: Albertslund
Lokalitet: Albertslund

Re: Phillip AG 9015

Indlægaf mcs_5 » søn 31. mar 2013 18:58

Hvis man læser hvad de kloge skriver, lyder den af helvede til. Jeg synes faktisk den spiller ganske fint, og RIAA-trinnet er også OK. Der skal nok skiftes lidt lytter, men ellers er det vel kun knofedt der skal til?

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Phillip AG 9015

Indlægaf rørglad » søn 31. mar 2013 19:53

Den var dog ment som min første renovering af en rør forstærker da jeg altid har ville have fingrene i
sådant et projekt. Har renovere og repareret alt andet næsten.
MVH Renè[/quote]


Det forekommer mig at være et oplagt sted at begynde. Og jeg synes faktisk, at du selv har svaret.
Hvad det endelige resultat så bliver rent lydmæssigt, er ikke så vigtigt!
Som du kan se her på sitet, er der sædvanligvis masser af gode råd at få.
Du får en god oplevelse - og måske fører det til noget rigtig godt hen ad vejen.
mvh Nils
rørglad
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 07 feb 2011
Lokalitet: 8800 Viborg

Re: Phillip AG 9015

Indlægaf jcr1972 » søn 31. mar 2013 21:25

Jeg har også haft sådan én. Og en 9018 også (trækabinet). Jeg har nu ikke læst/hørt noget om at de skulle lyde elendigt, og synes da virkelig også at de begge lød flot. Især da jeg lige provisorisk udelukkende brugte selve udgangsforstærkeren i den. Har dog ikke brugt RIAA'en, så den kan jeg ikke udtale mig om. En god idé er lige at lodde loudnessfunktionen af volumenpotentiometret, da det virker ret voldsomt.
Pt. har jeg en 9014 som er lavet 100% men den kan dog kun bruges i forbindelse med højohmshøjttalere (ingen udgangstrafo'er).

Det er i hvert fald et fint og overskueligt projekt at starte ud med, efter min mening.

Mvh. Jan
jcr1972
 

Re: Phillip AG 9015

Indlægaf jcr1972 » søn 31. mar 2013 21:35

- vær forresten lige opmærksom på at udgangsrørene sidder i serie, dvs det er ikke en konventionel push-pull opstilling som oftest ses. Udgangsrørene kører ret hårdt og kan derfor snildt være udslidte ;)
jcr1972
 

Re: Phillip AG 9015

Indlægaf pqrannes » søn 31. mar 2013 21:46

Jeg har haft to og spillet længe på den ene via mine store Jealvox horn; det slog umiddelbart en Braun CVS-13, men blev selv slået af en en lille ukendt amerikansk single ended el84-forstærker, som døde og nu er erstattet af en Fisher X-100, der vel slår det hele.

Med de særlige 800 ohms højttalere kunne 9015eren noget særligt (med mellemtonen), som jeg siden kun har opnået med mine open baffle højttalere.

Jeg har endnu mange el86 rør liggende og kunne vel nok være leveringsdygtig i en NOS kvartet til ganske rimelige penge (hvordan lyder 2 flasker god vin?). Jeg har vist også en del 800 ohms højttalerenheder, hvis du skulle blive legesyg i den retning.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Phillip AG 9015

Indlægaf rollator » man 1. apr 2013 00:01

Hej igen !
Tak for de mange tilbagemeldinger, vidste jo nok det ikke var high end men som nævnes er
det måske et meget godt sted at begynde.
Mener at have set den med træ kabinet i en udgave så noget i den version med gitter for og
bag kunne jeg godt se den ende med.
Der er nok ikke andet end når tiden vil at roligt gå i gang og se hvor meget der skal til på komponent
siden så det bliver første opgave, så må jeg ser hvordan de visuelle skal fikses senere.
Jeg har noteret mig de "tilbud" i svar om dele så nu må vi se hvornår jeg kommer så langt at jeg
måske vil vende tilbage.
MVH Renè
rollator
 
Indlæg: 76
Tilmeldt: 04 jul 2012
Geografisk sted: Albertslund
Lokalitet: Albertslund

Re: Phillip AG 9015

Indlægaf luc » man 1. apr 2013 19:43

Nu ved jeg ikke hvornår den er bygget - men de riaa jeg har stiftet bekendtskab med fra mit 50'erne til start 60erne har jeg generelt ikke været begejstret for.

Relativ ringe Riaa lyd.
Men smag er heldigvis forskellig.

Hilsen luc
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 03 okt 2012
Lokalitet: 1720 Vesterbro

Re: Phillip AG 9015

Indlægaf Jarle » fre 17. maj 2013 21:27

I tilfelle trådstarter ikke har funnet den så er det en servicemanual på nederlandsk her:

http://frank.pocnet.net/instruments/Phi ... AG9015.pdf
TD124, "3012" og SPU
Brugeravatar
Jarle
 
Indlæg: 131
Tilmeldt: 13 maj 2013
Geografisk sted: Norge
Lokalitet: Averøy


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 145 gæster