Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Rør i alle afskygninger

Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf B&O Vintage » tirs 4. mar 2014 15:41

....pssst det er altså bare mig igen med nyt jeg trukket op af en kasse...rørradio...ser lidt nyere ud..men meget :shock: støvet ud, så jeg har ikke sat den til STROHM. :ide:

Men der mangler et kabinet, p.t., eller indgår denne unit i noget større?

Heathkit. http://www.heathkit-museum.com/hvmhistory.shtml

IMG_1790.JPG

IMG_1791.JPG

IMG_1792.JPG

IMG_1793.JPG

IMG_1794.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf B&O Vintage » tirs 4. mar 2014 15:49

der er intet som internettet :RR:. Det er amerikansk grej det her. Fra 1958. Det ser meget nyere ud.
http://www.w6ze.org/Heathkit/Heathkit_045_FM4.pdf
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf B&O Vintage » tirs 4. mar 2014 16:10

håber jeg finder kassen hvor kassen til den ligger, lækker lille sag. Billed fra ebay.
økabi.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf Fredmarantz » tirs 4. mar 2014 18:34

Sæt den ikke til strøm, før du har haft en rørkyndig til at kigge på den - og fået den laaaangsomt op på en vario og laaangsomt få den vækket. Det kan blive en rigtig trals affære, hvis du "bare" sætter den til - det holder den næppe til. Den er ellers rigtig fin :p
De gamle ting holder sjældent til at blive sat til - når de nu har stået i mange år uden spænding.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf B&O Vintage » tirs 4. mar 2014 18:46

Fredmarantz skrev:Sæt den ikke til strøm, før du har haft en rørkyndig til at kigge på den - og fået den laaaangsomt op på en vario og laaangsomt få den vækket. Det kan blive en rigtig trals affære, hvis du "bare" sætter den til - det holder den næppe til. Den er ellers rigtig fin :p
De gamle ting holder sjældent til at blive sat til - når de nu har stået i mange år uden spænding.

Vh
Freddy


Hvad gør man så? For " lidt " :roll: volt af gangen? Har forsigtig blæst al støv væk med luftspray.

vh Kim
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf acj1980 » tirs 4. mar 2014 18:48

Billede


woow.. fin lille sag. og til min overraskelse står der flere vintage TV også.. en fuldstændig OVERSET og omtrent glemt ting her i det her land hvor der kun er fokus på radiogrej!!
acj1980
 

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf Fredmarantz » tirs 4. mar 2014 19:46

B&O Vintage skrev:
Fredmarantz skrev:Sæt den ikke til strøm, før du har haft en rørkyndig til at kigge på den - og fået den laaaangsomt op på en vario og laaangsomt få den vækket. Det kan blive en rigtig trals affære, hvis du "bare" sætter den til - det holder den næppe til. Den er ellers rigtig fin :p
De gamle ting holder sjældent til at blive sat til - når de nu har stået i mange år uden spænding.

Vh
Freddy


Hvad gør man så? For " lidt " :roll: volt af gangen? Har forsigtig blæst al støv væk med luftspray.

vh Kim


Det bedste, du kan gøre er at få en rørkyndig til at vække den - og få undersøgt, om der er dele, der skal skiftes og få dette skiftet, inden den på nogen måde bliver sat i drift.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf B&O Vintage » tors 13. mar 2014 15:00

Fredmarantz skrev:
B&O Vintage skrev:
Fredmarantz skrev:Sæt den ikke til strøm, før du har haft en rørkyndig til at kigge på den - og fået den laaaangsomt op på en vario og laaangsomt få den vækket. Det kan blive en rigtig trals affære, hvis du "bare" sætter den til - det holder den næppe til. Den er ellers rigtig fin :p
De gamle ting holder sjældent til at blive sat til - når de nu har stået i mange år uden spænding.

Vh
Freddy


Hvad gør man så? For " lidt " :roll: volt af gangen? Har forsigtig blæst al støv væk med luftspray.

vh Kim


Det bedste, du kan gøre er at få en rørkyndig til at vække den - og få undersøgt, om der er dele, der skal skiftes og få dette skiftet, inden den på nogen måde bliver sat i drift.

Vh
Freddy


Ja , jeg skal ikke have fingrene ned i den lille sag. MEN nu er jeg færdig med katalogiseringen af alle de rør jeg kom i besiddelse af. Og så tænkte jeg at måske kan jeg bytte rør imod en rørkyndigs hånd til at hjælpe den lille amerikanerinde igang. "Låget" har jeg ikke fundet, men det kan jeg vel selv bygge af noget i træ. Min rørliste kommer senere, skal lige renskrive den. :ide:
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf PerHej » tors 13. mar 2014 15:32

Hej B&O

Du ved godt at det "kun" er en tuner den der Heathkit.

Mvh Per
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf Tonni » tors 13. mar 2014 16:14

Helt præcist er det en mono tuner med ekstra udgang til multiplex (stereodekoder) Det gør den ikke ringere men hav det i baghovedet, inden du sætter forventningerne for højt...

Skal den op at køre, må du forvente at der skal skiftes nogle stumper i den. Især hvis den skal i mere fast tjeneste...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf B&O Vintage » tors 13. mar 2014 16:41

Tonni skrev:Helt præcist er det en mono tuner med ekstra udgang til multiplex (stereodekoder) Det gør den ikke ringere men hav det i baghovedet, inden du sætter forventningerne for højt...

Skal den op at køre, må du forvente at der skal skiftes nogle stumper i den. Især hvis den skal i mere fast tjeneste...


Nej, det har jeg heller ikke men DESIGNET er fantastisk og derfor ville det være sjovt at få den at kunne spille lidt MonteCarlo et eller andet sted i huset. _d_
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf mcs_5 » fre 14. mar 2014 01:16

Hvis man fik et billede af indmaden (taget i dagslys og i ordentlig opløsning), var det måske nemmere at gætstimere hvor meget der evt. skal skiftes.

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf B&O Vintage » fre 14. mar 2014 11:20

mcs_5 skrev:Hvis man fik et billede af indmaden (taget i dagslys og i ordentlig opløsning), var det måske nemmere at gætstimere hvor meget der evt. skal skiftes.

Mikkel


OK

det gør jeg!

Tak
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf CPD » fre 14. mar 2014 20:59

Hej B&O.
Da jeg ikke bor så forfærdelig langt fra dig (Jyderup) og har en fortid i radiobranchen fra dengang disse var med rør, vil jeg gerne kigge på din Heathkit for at vurdere hvor meget det kræver at få den til at fungere.
Mvh
Carl Peter
Båndoptagere, radioer, forstærkere, helst rørbaserede.
Revox, Tandberg, Braun, Arena og alt det andet.
CPD
 
Indlæg: 208
Tilmeldt: 25 nov 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Jyderup

Re: Dusty Heathkit fundet i en kasse...

Indlægaf B&O Vintage » fre 14. mar 2014 21:18

CPD skrev:Hej B&O.
Da jeg ikke bor så forfærdelig langt fra dig (Jyderup) og har en fortid i radiobranchen fra dengang disse var med rør, vil jeg gerne kigge på din Heathkit for at vurdere hvor meget det kræver at få den til at fungere.
Mvh
Carl Peter


Hej Carl Peter,
det er jo et stenkast!!
jeg vender lioge tilbage!! Tak! :Thumpsup:

Kim
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster