Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Rør i alle afskygninger

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf his067 » ons 27. maj 2015 18:12

STA-serien er som Titanic: orkestret spiller lige indtil skuden synker....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Almarx » ons 27. maj 2015 20:18

Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf dfms » ons 27. maj 2015 22:16

Fatter ikke at I bliver ved med det print gøgl, man kan tydelig se at printet er sveden ved de grønne modstande !
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf his067 » ons 27. maj 2015 23:07

Almarx skrev:Se her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=291998 Radford STA15 print


Dem ville jeg godt nok holde mig langt fra: Isoleringen er ved at falde af katodemodstandene og elektrolytkondensatorerne er 55 år gamle.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf his067 » ons 27. maj 2015 23:19

Fredmarantz skrev:Oucchhh..... :shock:

Billede

Vh
Freddy


Problemet her er at en eller anden klamphugger havde sat en cementmodstand i som katodemodstand uden at løfte den af printet. Resultat= høj varmeudvikling i tæt afstand til pertinaxprint=>afbrænding. Hvis man går til det hollandske site som Helikon henviser til kan man se at det eneste der blev skiftet (udover printplader) er drosselspolen som sidder i strømforsyningen.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf mcs_5 » ons 27. maj 2015 23:29

spuncut skrev:Ja der har været ild i printet. Et print der jo så ikke havde været tilstede om man havde brugt loddebukke.
"I rest my case" :lol:

Loddebukke er også lavet af pertinax - de brænder lige så godt. Hvis man monterer meget varme modstande klods op af et print eller en loddebuk, skal det gå galt...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf spuncut » tors 28. maj 2015 00:59

Loddebukke er ikke nødvendigvis lavet af pertinax. For eksempel er de der er lavet af porcelæn ikke af pertinax. Skulle man få en afbrænding så kan sod og kondensatorindvolde nemt vaskes af med petroleum og det ser igen ud son nyt.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3602
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Tonni » tors 28. maj 2015 07:52

Er vi ikke ude i en gang ordkløveri der, i bund og grund, kan deles op i to hovedgrupperinger. Dem der vil have originalitet, og dem der vil modde..?
Fordelen ved at bevare printet er "originaliteten" og den deraf følgende lette tilgang (service). Denne monteringsform kan sagtens bruges, hvis man tager højde for komponenternes egenskaber.
Fordelen ved loddebukke (uanset materiale) er den lette adgang til modificeringer samt, alt andet lige, bedre køling og ofte mere direkte signalvej...
Hvad man vælger at bruge, vil vel afhænge af den aktuelle samling af hensyn til apparatets "mojo". (tihi Freddy)

I det her tilfælde ville jeg vælge et print. Vi har trods alt med et apparat at gøre der har en anseelig værdi! - En værdi der afhænger af originaliteten, og hvis fortsatte værdi ville blive reduceret væsentligt, hvis ikke designkriterierne blev bevaret!
Men jeg ville så sandelig også sørge for at rewire hvor nødvendig, samt at tage meget hensyn til de katodemodstande der oprindeligt er ondets rod... Et nyt print kan forsvares ud fra varmeproblemer. Nye komponenter ud fra samme, samt drift i værdier. Og husker man så at lade katodemodstandene svæve har man, med overvejende sandsynlighed, et apparat der vil overleve en selv. - Vel at mærke uden at have forvandlet ens investering til en "tom skal"...

Var det en egen konstruktion, ville jeg nok også dykke ned i kassen med keramiske loddelister. Men det er en helt anden diskussion..!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Mogens » tors 28. maj 2015 11:59

Så blev den ged barberet.......Godt indlæg Tonni :thumbsup:
Mvh. Mogens.
Brugeravatar
Mogens
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 06 feb 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Skagen

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf his067 » tors 28. maj 2015 13:28

Mogens skrev:Så blev den ged barberet.......Godt indlæg Tonni :thumbsup:

enig (med begge punkter).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf spuncut » tors 28. maj 2015 13:30

Nå OK... Var ikke klar over at det var noget dyrt grej, det ligner det nemlig ikke. Glem alt hvad jeg skrev jeg har ikke forstand på High-End, ej heller påskønnelsen heraf :oops:
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3602
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Tonni » tors 28. maj 2015 13:41

Hej Spuncut!

Du har ret i STA15 ikke ligner High-End. Men da den er relativt sjælden, og dertil temmelig vellydende, er den meget eftertragtet. Og priserne, som jeg har set, starter ved omkring de 7-8 kKr!

Men ellers er jeg enig med dig, sådan mere generelt... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf spuncut » tors 28. maj 2015 13:50

Pluslig forstår jeg Ehapas betænkeligheder i starten af denne tråd.
Tak for at bukke det i neon Tonni så selv jeg kan fatte det :Thumpsup:
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3602
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Tonni » tors 28. maj 2015 18:19

Ehapa skrev:Det kunne være at man skulle kaste sig ud det gennemarbejdet projekt... men det kan nok tage år for mig..så nej!. er tændt på de færdige prints.

Fedt at nogen giver den fuld skrue med renovering....den fortjener at blive holdt i live. Har læst at det er ret svært at futte trafoerne af på Radford...det håber jeg på, der var lyd i begge kanaler, dog med knas i den ene, til det sidste.

Hvad er prisen mon på de færdige plader?.

http://www.radfordrevival.co.uk/spares- ... 1525-pcbs/

Gu ved hvor god den bliver når det er efter bogen, jeg synes den spillede rigtigt flot...men så kom røgen fra helvede!.


To ting om de print...

De er til STA25, og de er allerede modifikationsmodne ab fabrik. Modifikationsmodne, grundet katodemodstandenes placering, efter min mening, (alt) for tæt på printet! - Men det er nok bare mig.0..

[Edit] og det med STA25 print gælder så kun billederne... Resten står jeg ved![Edit] :lol:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Radford sta 15 i Røg og Damp!!

Indlægaf Tonni » tors 28. maj 2015 18:30

Noget helt andet er så at jeg undrer mig over de nye glasfiberprint ikke er indfarvet, så de ligner pertinax. - Det ville være perfekt!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 138 gæster