Denon DL 103 pickup og Accuphase e-202

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Denon DL 103 pickup og Accuphase e-202

Indlægaf Marantzman » man 26. sep 2011 13:24

Hej

Jeg overvejer at anskaffe en Denon Dl 103 pickup, men er i tvivl om min Accuphase e-202 er i stand til at give mig et acceptabelt output. Jeg er klar over er den ikke er udstyret med en mc indgang, men den har en `input level control` der spænder over 6 db på phonoindgangen, samt en `3 step impedance matching switch`, hvor der kan vælges mellem 30 kohm, 47 kohm og 100 kohm.
Jeg har søgt vidt og bredt op nettet, men har ikke fundet meget om lige dèt spørgsmål, på nær een som det fungerede for, dog med volumekontrollen stående på kl. 12, hvilket vel giver lidt for meget støj eller hvad....?
Så mit håb er om der skulle være en bruger her som har prøvet dette og kan bibringe med lidt for- og i mod viden, inden at jeg investerer.

mvh
Bjarne
Marantzman
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Denon DL 103 pickup og Accuphase e-202

Indlægaf mcs_5 » man 26. sep 2011 15:27

Hvis du kunne vælge mellem 30, 47 og 100 ohm, ville det være bedre. Du skal ikke regne med det går godt, men lyd skal der da nok komme ud af det.

Køb en high output type eller en step up til 103'eren.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Denon DL 103 pickup og Accuphase e-202

Indlægaf Sorenki » man 26. sep 2011 15:36

det kan være du får hul igennem, men jeg ved ikke om den forstærkning der sker i et MC-stepup er ens over hele frekvensgangen og du derfor risikerer at få et forvrede billede i den anden ende.
Jeg ville være mere bange for støj fra inputforstærkningen du foretager med "input level" knappen, end jeg ville med forstærkeren senere.
derudover er det ikke uden risiko for udstyrets helbred at omgå den "tænkte måde" tingene skal køres på.
Jeg ville istemme det tidligere indlæg og skaffe mig et passende step-up til pickuppen.

mvh.
Søren Iversen
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2052
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Denon DL 103 pickup og Accuphase e-202

Indlægaf Marantzman » man 26. sep 2011 16:58

Jeg takker for inputs, jeg havde godt nok en fornemmelse af at det ikke ville være helt "smertefrit"
Jeg tror at jeg vil prøve at låne en Dl-103 for lige at afprøve det, før jeg anskaffer een. Og så ellers sætte mig lidt ind i hvad der findes af step upper, hvis jeg vælger dèn vej. Jeg har jo stadig min Luxman L-550 med mc indgang, men vil egentlig hellere spille på Accuphasen, tror jeg.
mvh
Bjarne
Marantzman
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster