Hjælp til B & O

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Hjælp til B & O

Indlægaf ferr31 » ons 9. nov 2011 23:22

Som skrevet i en anden tråd er jeg kommet i besidelse af et 5500 system hvor alle ledningerne er klippet af.
Jeg har mont. strømledninger og alt ser ud til at virke. Det jeg så vil prøve er at lodde et datalink kabel på de ender der sidder tilbage. Det jeg mangler hjælp til er hvilke ben i stikket der er til hvad. Det er på en beocord 5500 og en beogram 5005. Hvis alt går galt kan jeg vel lodde alm. phono stik på og så undvære at kunne fjernbetjene dem.

Mvh.
Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 961
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Hjælp til B & O

Indlægaf mcs_5 » ons 9. nov 2011 23:31

Du skal vel finde servicemanualer, for at slå op hvilke farver der er hvad. De fem "normale" ben er forbundet som på andet udstyr. Det er kun de sidste 2/3 ben der er specielle.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Hjælp til B & O

Indlægaf Allan. A » tors 10. nov 2011 10:46

ferr31 skrev:Som skrevet i en anden tråd er jeg kommet i besidelse af et 5500 system hvor alle ledningerne er klippet af.
Jeg har mont. strømledninger og alt ser ud til at virke. Det jeg så vil prøve er at lodde et datalink kabel på de ender der sidder tilbage. Det jeg mangler hjælp til er hvilke ben i stikket der er til hvad. Det er på en beocord 5500 og en beogram 5005. Hvis alt går galt kan jeg vel lodde alm. phono stik på og så undvære at kunne fjernbetjene dem.

Mvh.
Nils


Er det inde i selve apparatet, at ledningerne/stikkene skal skiftes.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Hjælp til B & O

Indlægaf ferr31 » tors 10. nov 2011 11:47

Ledningerne er klippet lige uden for, det jeg regnede med at gøre var at lodde de forskellige ledere fast på et data kabel som jeg har købt men ikke ved hvilke ben der går til hvad. Inden jeg klipper data kablet over ville jeg gerne vide om der er de samme farver i kablet som i apparatet.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 961
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Hjælp til B & O

Indlægaf Allan. A » tors 10. nov 2011 12:48

ferr31 skrev:Ledningerne er klippet lige uden for, det jeg regnede med at gøre var at lodde de forskellige ledere fast på et data kabel som jeg har købt men ikke ved hvilke ben der går til hvad. Inden jeg klipper data kablet over ville jeg gerne vide om der er de samme farver i kablet som i apparatet.



Jeg tror ikke helt jeg forstår problematikken, undskyld hehe.

Har du ikke mulighed for at oploade et billede, så jeg helt bestemt kan se hvor der er klippet og hvad der evt. mangler :)
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Hjælp til B & O

Indlægaf kbekke » tors 10. nov 2011 16:20

ferr31 skrev:Ledningerne er klippet lige uden for, det jeg regnede med at gøre var at lodde de forskellige ledere fast på et data kabel som jeg har købt men ikke ved hvilke ben der går til hvad. Inden jeg klipper data kablet over ville jeg gerne vide om der er de samme farver i kablet som i apparatet.


Hej ferr31. Prøv at tage kontakt med brugeren "Peter Pan" på recordere.dk. Han er vist lidt af en B&O troldmand.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16363&PN=1&title=peter-pans-digitale-bo-hjemmebio

mvh
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Hjælp til B & O

Indlægaf ferr31 » tors 10. nov 2011 18:00

Hej og tak for forslaget jeg har prøvet ham på Beoforum.dk uden held men det kan da være jeg skal prøve på recorder.dk
Jeg skal nok lige få taget nogle billeder.

Mvh.
Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 961
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Hjælp til B & O

Indlægaf Allan. A » fre 11. nov 2011 11:18

ferr31 skrev:Hej og tak for forslaget jeg har prøvet ham på Beoforum.dk uden held men det kan da være jeg skal prøve på recorder.dk
Jeg skal nok lige få taget nogle billeder.

Mvh.
Nils



Jeg kan prøve at høre min B&O reparatør om hva det kan være og hva det vil koste.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Hjælp til B & O

Indlægaf ferr31 » fre 11. nov 2011 13:30

Jeg er kommet så langt så det kun er de 2 data ledere jeg er i tvivl om. De skal sidde på ben 6 & 7
Kan der ske noget hvis man kommer til at bytte om ben 6 & 7 ?

Mvh.
Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 961
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Hjælp til B & O

Indlægaf Allan. A » fre 11. nov 2011 19:57

ferr31 skrev:Jeg er kommet så langt så det kun er de 2 data ledere jeg er i tvivl om. De skal sidde på ben 6 & 7
Kan der ske noget hvis man kommer til at bytte om ben 6 & 7 ?

Mvh.
Nils



Jeg ved ikke om der sker noget ved det, men tror ikke det har specielt godt af det. Måske der findes et diagram/service manual over den.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 30 gæster