Sony WM-d6c - hjælp!

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Sony WM-d6c - hjælp!

Indlægaf sommer » ons 23. nov 2011 01:44

Hej
Jeg har købt sådan en dejlig svend på et loppemarked idag - standen er perfekt, med taske, original kasse og kvittering osv. Desværre udviser den et velkendt problem (kan jeg læse på nettet) - Motoren kører for hurtigt (ca. dobbelt hastighed) og båndet afspilles med "muse-stemmer". Jeg kan læse, at problemet ofte opstår, hvis man på et tidspunkt er kommet til at fordre den fra en forkert strømforsyning med forkert spænding. Det smadrer åbenbart hastigheds-kontrollen, og kræver en halv-omfattende reparation. Nogen der kender til modellen, problematikken og evt. servicemuligheder?

mvh
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Sony WM-d6c - hjælp!

Indlægaf his067 » ons 23. nov 2011 18:58

Jeg har haft en tre - fire stykker af dem og har også haft et par katastrofer. Men den der har jeg ikke hørt om før. resultatet af en forkert spænding plejer at være en ødelagt strømforsyning, ikke for hurtig hastighed (den er jo quartz styret). det er mere sandsynligt at det er drivremmen der har forskubbet sig.
Jeg har en PDF version af service manualen,så send en PM så kan jeg sende den til dig.

vh Frederik
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (ind imellem: Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE22, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3836
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Sony WM-d6c - hjælp!

Indlægaf sommer » ons 23. nov 2011 20:32

Super! PM sendt....

Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster