af Fredmarantz » søn 18. apr 2021 02:21
Hej Helikon!
Jeg føler det meget modsætningsfyldt, at jeg siger noget om et apparat, som jeg ikke kender - så jeg burde ikke, men jeg gør det alligevel.
Den er, som du sikkert ved, født engang i starten af 80'erne og tilhører slet ikke det Marantz, som jeg altid har været mest imponeret af og glad for. Den er fra en grum periode i mærkets historie - hvis vi ser på det med mine sædvanlige farvede øjne.
Jeg er dog flere gange blevet overrasket over god lyd hos apparater, som jeg pr. fordom har dømt ude...
Jeg ville nok dømme denne Marantz ude, men jeg er nødt til at lade tvivlen om dens lydkvalitet komme den til gode- måske lyder den egentlig godt og så er det en god preamp. Har du selv hørt den - og hvad oplever du så? Et kig under hjelmen virker i mine øjne ikke overbevisende - 2 printplader+ en masse kontakter sat sammen på en lidt sparsom måde, vil jeg mene. De blå forlængerbåmd/stiger til kontakter på printene kan komme i høj kurs hos personer, som er i gang med service på noget Luxman og endda også Accuphase serie 79 - '82
Overrask mig - sig, at den lyder skidegodt, så mine fordomme kan blive gjort til skamme!
Vh
Freddy