hjælp til SENTEC EC8 dip switch

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

hjælp til SENTEC EC8 dip switch

Indlægaf hificlassic » tirs 25. jun 2024 10:49

Jeg har et Sentec EC8 delefilter som jeg har brug for hjælp til
Jeg har fået indstille delefrekvensen så den passer, men har brug for at dæmpe diskant niveauet.
Dette kan gøre vha dip switch inde i apparatet på det enkelte board (for hver kanal). Problemet er at den ikke er nævnt i manualen, og dermed har jeg ingen anelse om hvad der er op eller ned.

Håber nogen kan hjælpe?

sentec.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: hjælp til SENTEC EC8 dip switch

Indlægaf Klarskov » tirs 25. jun 2024 11:18

At dømme efter billedet ser det ud som om dip-switchen er forbundet til 3 modstande, som kan ind/udkobles. Du får dermed følgende muligheder:
1)Alle tre Off,
2)1 on 2-3 off,
3)2 on 1+3 off,
4)3 on 1+2off,
5)1+2 on - 3 off,
6)2+3 on 1 off,

Hvis jeg har set rigtigt giver det 6 stillinger - 1 dB dæmpning pr. indtilling. Hvordan switchene skal stå må du eksperimentere dig frem til - det afhænger af, hvordan modstandsnetværket + switchen er forbundet med resten af kredsløbet. Umiddelbart er mit gæt at alle 3 on giver den mindste dæmpning (alle tre modstande i parallel). Men der sker intet ved at eksperimentere med den.

Jeg håber det hjælper.

Vh
Hans Jørgen
Klarskov

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Tikøb

Indlægaf Mik112 » tirs 25. jun 2024 15:21

@hificlassic. Kan du oplyse værdierne på de 3 modstande ud for pin 1,2 og 3 på dip-switchen? evt. bare farvekoden?
Og er værdierne de samme på alle moduler?

Mvh/Michael
Mik112

Lokalitet: Frederikssund

Indlægaf hificlassic » tors 27. jun 2024 10:48

tak for input. Jeg prøver lige at aflæse værdier

Kan man stille på dem med strøm på mens man lytter, eller skal alt slukkes hver gang???
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf Klarskov » tors 27. jun 2024 15:54

Jeg tror ikke du behøver at slukke mens du stiller på dem, men sørg dog for, at der er skruet ned for effektforstærkeren til højttalerne først gang, så du ikke risikerer at sende en eller anden potent transient afsted til højttalerne.

Vh
Hans Jørgen
Klarskov

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Tikøb

Tilbage til Vintage transistor-udstyr