Pærer til Tandberg TR 200

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Pærer til Tandberg TR 200

Indlægaf galadriel » lør 9. jul 2011 19:48

Som nogen af jer måske har bemærket,har jeg ved Almarx's hjælp fundet en Tandberg TR 200 på Kirkens Korshærs loppemarked i Silkeborg. Radioen spiller fint, og der er (næsten) ingen knas med knapperne, men desværre er der intet lys i apparatet overhovedet.

Jeg vil derfor høre om nogen skulle have en idé til, hvor jeg kan skaffe erstatninger for de defekte pærer.

Kunne fejlen eventuelt ligge et andet sted, når det nu er alt lys, der er væk?

Mvh Jørn
galadriel
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 27 nov 2010
Geografisk sted: Sdr. Onsild

Re: Pærer til Tandberg TR 200

Indlægaf X-ray » fre 15. jul 2011 12:44

Som jeg lige husker det, er skala lamperne 6,3v / 320mA. De sidder direkte til trafoen... strik dén om til 240v og skift lamperne til 6v / 300 eller 250mA - det fungerer sædvanligvis fint! Hvis de resterende "små" lamper heller ikke virker - går de via en alm. 5A glas-sikring! Stereolampen er en 24v / 50mA.
Stereolampen og de 2 skalalamper er hyppigt defekte! Husk iøvrigt at der almindeligvis ikke er meget lys fra sådan en TR200 - der skal faktisk være mørkt i stuen - før du aner lyset. Lyden er tilgengæld rigtig lækker :thumbsup: - også når det er lyst :lol: .
Kender ikke rigtig til nordjysk-elektronik pusher - men er der ikke noget, der hedder noget med Lavpris eller måske ELFA / Ålborg.....! Det er gængse dele, hvis du ikke kan skaffe dem - så send mig en PM ;) .
http://sportsbil.com/tandberg/tr-200-sm.pdf
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Pærer til Tandberg TR 200

Indlægaf KSP » man 7. maj 2012 21:57

Hej. Jeg er helt ny her i forummet. Jeg har lige købt en tr 200 på loppemarked, fordi jeg ikke kunne lade være og den passer godet til mine Beovox 1702. Derfor faldt jeg over dette indlæg. Den mangler nemlig også skalapærerne og stereoindikator pæren. I den fine manual du har linket til, står der at stereoindikatorpæren er en 6,5 volt, men den er også placeret lidt anderledes end min. Det er vist som du skriver en 24v. Alle 3 af mærket MAZDA ?! ;)
@ Galadriel. Har du fundet ud af hvor de rigtige pærer kan købes, de ville være sjovest hvis man kunne finde de helt rigtige.
KSP
 

Re: Pærer til Tandberg TR 200

Indlægaf Elway » man 7. maj 2012 22:11

galadriel skrev:Som nogen af jer måske har bemærket,har jeg ved Almarx's hjælp fundet en Tandberg TR 200 på Kirkens Korshærs loppemarked i Silkeborg. Radioen spiller fint, og der er (næsten) ingen knas med knapperne, men desværre er der intet lys i apparatet overhovedet.

Jeg vil derfor høre om nogen skulle have en idé til, hvor jeg kan skaffe erstatninger for de defekte pærer.

Kunne fejlen eventuelt ligge et andet sted, når det nu er alt lys, der er væk?

Mvh Jørn


Hej Jørn,

håber "mit" gamle Pioneer sæt spiller endnu? Anyways, med pærer, så er David her: http://home.earthlink.net/~dwojo/index.html leveringsdygtig i det meste.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 804
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 26 gæster