Gottschalck skrev:Bagsiden.
Gav vide hvad omskifteren til eletrostatiske højtalere gør inde i forstærkeren?
Det er måske en god ide at bruge denne funktion til mine Stax Lamda hovedtelefoner?
Jesper
Tillykke med din L11

..........
de første ring-emitter udgangs transistorer med MT200 hus, 2SA1075/2SC2575 ...så vidt jeg ved. Du får et par billeder af en L11 renovation jeg foretog på denne supergode integrerede forstærker i 2011....indgangstrinnet ligner C12, og lyder også lidt som en C12......den tidlige version af L11 var forsynet med forgyldte RCA indgangs bøsninger og hvor forforstærkerdelen havde gode filmkondensatorer. I de senere versioner kom L11 med standard forsølvede RCA bøsninger og prisrimelige elektrolytter i signalvejen på indgangsprintet. Der er gjort plads til de bedre filmkondensatorer på de senere versioner af L11.
L11 har et par komponenter man bør holde øje med...to zener dioder på 17,2V ved strømforsyningen til forforstærker printet D281/D282 ...de kører hårdt, og den ene zener var brændt på den L11 jeg skulle igang med at renovere. Den afbrændte zener var årsagen til jeg fik lov at overtage denne L11. En 17,2V zener kan være svær at skaffe men 12V/1,3W og 5,2V/1,3W kan gøre det. To zenere i serie giver stadig varme men også langt større holdbarhed.
...der er mange omskiftere på L11 som må have afrensning, ligesom potmetret jeg glemte at rense efter at have sat samtlige skruer i L11...og der er rigtig mange.
Husk at skifte udgangs relæerne....eller at adskille relæerne for afrensning af kontaktfladerne.
Brug så vidt muligt Nippon Chemicon og Nichicon Muse....forstærkeren er japansk

...ikke noget med Samwa eller lignende her....Nippon er gode.
Som jeg ser det indsætter omskifteren til elektrostaterne et filter og giver ekstra sikkerhed for at der ikke tilføres DC til udgangstrinnet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.