Jeg sidder med en Revox A722 slutforstærker (1973), som jeg er godt i gang med. Den har udvist svaghed omkring det afbillede trimme-potentiometer. (Ruwido 500ohm lin)
Jeg skal have skilt forstærkeren pænt meget ad for at nå ned til den pgl. trimmer. Jeg kan måske "bare" løbe ind i at der er en dårlig lodning, som lige skal friskes op - eller også løber jeg ind i noget andet - som fx, at det er en rigtig rigtig dårlig trimmer og en anden skal skaffes. Der ER fejl ved trimmeren, da jeg kan få en fæl brummelyd til at forsvinde med at dappe lidt på denne trimmer med en pind. Sideløbende er der stadig signal gennem den pgl. kanal.
Så er det lige at jeg har et par spørgsmål:
1: er der nogen, der kender denne trimmertype - og kan udtale sig lidt om dens kvalitet og eller mangel på samme?
2: er der nogen, som kan pege i retning af en anden trimmer, som dog kan holde de samme "ben-mål" og øvrige parametre - så den nye (NOS) er lige til at lodde i i stedet, hvis det er dét, som jeg vælger? Det skal være en "stående" trimmer.
Jeg er, som mange er bekendt med, ikke tilhænger af, at der kommer en "anakronisme" i forstærkeren men derimod at der kommer noget i , som kunne være tidstypisk for forstærkerens prime time der i midten af 70'erne.