Nå, knap så meget voodoo mere...nærmere overraskelse og skuffelse over 1 stk. Argon HA1.
Kbekke foreslog at jeg skulle prøve at koble CD-spilleren direkte på HA1'eren, hvilket jeg gjorde.
Det skulle vise sig at være et klogt forslag, for det gav lys over land.
Resultatet er at HA1 forstærkeren ikke kan håndtere CD-signalet via high gain til AKG hovedtelefonerne uden at klippe når vi kommer opad i lydstyrke....og vi taler altså her om ret normalt højt lydniveau (ikke tordnende højt). Sat på low gain er lydniveauet så lavt at det ikke kan bruges til nogen vurdering.
Det har osse hele tiden været mig afklaret at de tungtdrevne AKG'ere skal drives via high gain.
Er det så hovedtelefonforstærkeren som har en defekt?...nej næppe, for den håndterer det analoge RIAA signal
fantastisk.
Er vi mon derude, hvor jeg alligevel skal prøve at sætte et 10db dæmpeled på CD signalet, for at HA1'eren kan
æde det?
Eller er HA1 bare dybest set et for billigt stykke elektronik som bør erstattes med langt dyrere teknologi...giver
så igen ikke mening når RIAA signalet faktisk lyder super.
Det er da så heldigt at jeg lytter til musik i forholdet 90/10 i Micro Seiki'ens favør....ikke samme passion for CD!