Pokemon skrev:gasolin skrev:Hej Vintagehifi Jeg har problemer med min pladespiller som gir mig uønsket bevægelser i min højtaler(bassen) som er så dybe at jeg ikke kan høre dem, men kan se det når jeg spiller medium højt.
jeg syns du skal køb en pickup der passe til din pladespille
en ny forstærker vil ikk løs dit problem
Fredmarantz skrev:Hvis vi skal snakke om pickup her, hvilket faktisk, som Pokemon også slår fast, kan være relevant for at dæmpe uønsket subsonisk højttalergymnastik., så handler det altså ikke om at “opgradere”. Det handler om at finde en pickup, som kan matche din tonearm så armresonansen kan tæmmes til at lægge sig området omkring 10-12hz -og dette gerne dæmpet. Dette gøres ikke nødvendigvis med penge eller dyre pickupper, men med viden, regnestykker og justering samt en anden pickup, som slet ikke behøver at være dyr. Jeg fornemmer, at din pladespiller er med fast arm, så skal du have en anden arm, så skal du selvf. Have en anden pladespiller.
Men jeg vil nok synes, at en fornuftig forstærker m. RIAA og Et passende subfilter, som lægger nede omkring de 16-20Hz er den nemmeste måde at kvæle frekvenserne på.
Dette tror jeg bliver mit sidste indspark her.....
Vh
Freddy
gasolin skrev:Ny pickup lyder besværligt fordi der skal laves beregninger jeg ikke selv kan lave (disko pickup ?) og har ingen ide om jeg kan nøje med en ny nål eller skal have en helt ny pickup
Forstærker er der kommet nyt om og det er en Technics SU-8080 jeg har fundet, den har et subsonisk filter på 30hz -12/Db/oct og netop omkring 30hz er jeg blevet anbefalet, den holder sig inden for budgettet
Er det lydmæssigt en bedre forstærker end en SU-8600 ? I 79 kostede den lidt mere end en SU-8600
Virker subsonisk filter kun på phono indgangen?
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 16 gæster