Forstærker med subsonisk filter

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Forstærker med subsonisk filter

Indlægaf gasolin » fre 10. apr 2020 14:30

Den billige sansui er fra randers og den dyre er fra Odense, når man ingen bil har så begrænser det virkelig hvor langt man kan tage hen for at høre en forstærker og så skal man måske også have transporteret forstærkeren hjem
gasolin
1 advarsel tildelt

Lokalitet: aarup

Indlægaf gasolin » fre 10. apr 2020 14:33

Pokemon skrev:
gasolin skrev:Hej Vintagehifi Jeg har problemer med min pladespiller som gir mig uønsket bevægelser i min højtaler(bassen) som er så dybe at jeg ikke kan høre dem, men kan se det når jeg spiller medium højt.

jeg syns du skal køb en pickup der passe til din pladespille
en ny forstærker vil ikk løs dit problem

Ny forstærker med subsonisk filter

Jeg har på andre forummer nævnt det med at opgradere pickuppen til en anden, men jeg har ikke få bud og om det kan være det der skal til eller noget andet relateret til at købe en til mit formål bedre pickup.
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf Fredmarantz » fre 10. apr 2020 14:46

Hvis vi skal snakke om pickup her, hvilket faktisk, som Pokemon også slår fast, kan være relevant for at dæmpe uønsket subsonisk højttalergymnastik., så handler det altså ikke om at “opgradere”. Det handler om at finde en pickup, som kan matche din tonearm så armresonansen kan tæmmes til at lægge sig området omkring 10-12hz -og dette gerne dæmpet. Dette gøres ikke nødvendigvis med penge eller dyre pickupper, men med viden, regnestykker og justering samt en anden pickup, som slet ikke behøver at være dyr. Jeg fornemmer, at din pladespiller er med fast arm, så skal du have en anden arm, så skal du selvf. Have en anden pladespiller.

Men jeg vil nok synes, at en fornuftig forstærker m. RIAA og Et passende subfilter, som lægger nede omkring de 16-20Hz er den nemmeste måde at kvæle frekvenserne på.

Dette tror jeg bliver mit sidste indspark her.....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Pokemon » fre 10. apr 2020 15:01

Fredmarantz skrev:Hvis vi skal snakke om pickup her, hvilket faktisk, som Pokemon også slår fast, kan være relevant for at dæmpe uønsket subsonisk højttalergymnastik., så handler det altså ikke om at “opgradere”. Det handler om at finde en pickup, som kan matche din tonearm så armresonansen kan tæmmes til at lægge sig området omkring 10-12hz -og dette gerne dæmpet. Dette gøres ikke nødvendigvis med penge eller dyre pickupper, men med viden, regnestykker og justering samt en anden pickup, som slet ikke behøver at være dyr. Jeg fornemmer, at din pladespiller er med fast arm, så skal du have en anden arm, så skal du selvf. Have en anden pladespiller.

Men jeg vil nok synes, at en fornuftig forstærker m. RIAA og Et passende subfilter, som lægger nede omkring de 16-20Hz er den nemmeste måde at kvæle frekvenserne på.

Dette tror jeg bliver mit sidste indspark her.....

Vh
Freddy

men selv om et sub filtre vil fjern højtalergymnastiken vil den stadig spor dårligt på bulede plader
man ka oss sænk farten i bilen ved at træde på bremsen samtid med speeder
det bar ikk noen go måde at få sænket farten
Pokemon
Advarsel tildelt

Lokalitet: Vig

Indlægaf gasolin » fre 10. apr 2020 15:50

Ny pickup lyder besværligt fordi der skal laves beregninger jeg ikke selv kan lave (disko pickup ?) og har ingen ide om jeg kan nøje med en ny nål eller skal have en helt ny pickup

Forstærker er der kommet nyt om og det er en Technics SU-8080 jeg har fundet, den har et subsonisk filter på 30hz -12/Db/oct og netop omkring 30hz er jeg blevet anbefalet, den holder sig inden for budgettet

Er det lydmæssigt en bedre forstærker end en SU-8600 ? I 79 kostede den lidt mere end en SU-8600

Virker subsonisk filter kun på phono indgangen?
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf Pokemon » fre 10. apr 2020 16:01

gasolin skrev:Ny pickup lyder besværligt fordi der skal laves beregninger jeg ikke selv kan lave (disko pickup ?) og har ingen ide om jeg kan nøje med en ny nål eller skal have en helt ny pickup

Forstærker er der kommet nyt om og det er en Technics SU-8080 jeg har fundet, den har et subsonisk filter på 30hz -12/Db/oct og netop omkring 30hz er jeg blevet anbefalet, den holder sig inden for budgettet

Er det lydmæssigt en bedre forstærker end en SU-8600 ? I 79 kostede den lidt mere end en SU-8600

Virker subsonisk filter kun på phono indgangen?

den tehnics er jo i køebnhavn
vordan med bil og såen?
Pokemon
Advarsel tildelt

Lokalitet: Vig

Indlægaf gasolin » fre 10. apr 2020 17:31

Den pris jeg skal gi er incl fragt
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf Gah » fre 10. apr 2020 18:44

Skal denne tråd ikke snart arkiveres, alt er vel efterhånden diskuteret færdigt, jeg syntes det hele kører i ring.
Senest rettet af Gah fre 10. apr 2020 19:21, rettet i alt 1 gang.
Gah

Lokalitet: Tårnby

Indlægaf spuncut » fre 10. apr 2020 19:06

Enig ;) Det kan godt være at man har en meget holistisk tilgang til vintage-Hi-Fi, men skal man indrage andre i sine overvejelser er det nemmest at behandle et emne ad gangen. Det er dog ganske underholdende med disse tråde hvor relæer, kørselsafstand, subsoniske filtre og priser sammenlignes på kryds og tværs.
God Påske :)
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf Gottschalck » fre 10. apr 2020 19:41

Jeg er mest imponeret over at nogen bliver ved og ved og ved og ...... ved med at respondere på tråden. Jeg synes jeg har set det tidligere i en anden tråd.

Glædelig paaske.
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf janfroerup » fre 10. apr 2020 20:40

Enig Gottschalck - jeg vil næsten kalde det besynderligt ! Men denne trang kan jo også skyldet et ønske om at meddele omverdnen at man skam stadig er i live, og ivrigt læser alt, også det, der måtte antages at være komplet ligegyldigt.

De kære forumadministratorer kan jo nok ønske sig en automatik der er cirkulær - altså detekterer selvsving :)

God Påske derude bag skærmene.
Brugeravatar
janfroerup

Lokalitet: Marke

Indlægaf gasolin » ons 22. apr 2020 11:16

Denon PMA-900v eller Technics SU-8080 ? Pros and cons ?
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf bjerager » ons 22. apr 2020 11:28

Technics ældre, større chance for at den skal have service. Denon flere kræfter - i hvert fald på papiret. Technics er tungere, tegn på kvalitet. Den har vist også flere tilslutningsmuligheder og justeringsmuligheder. Technics var væsentligt dyrere.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf gasolin » ons 22. apr 2020 11:56

Technics forstærkeren har været serviceret sidste år af ja radio

Riaaen skulle være ret god og have et subsonisk filter på -12db ved 30hz

Denon forstærkerne er super overdimensioneret i de store elektrolytter

Synes det en kæmpe forskel i betragtning af den bedsked forskel i watt

Billede
Senest rettet af gasolin ons 22. apr 2020 12:40, rettet i alt 2 gange.
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf Tonni » ons 22. apr 2020 12:36

Repeat... Ho Hum...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintage transistor-udstyr