LG L-2800 by Luxman Hva´er´et?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

LG L-2800 by Luxman Hva´er´et?

Indlægaf Edge » ons 7. dec 2011 20:45

En forstærker der er gået min radar forbi må jeg indrømme. Er det noget man skal holde øje med?
Luxman er jo kendt for sin bløde lyd og det ville da være surt hvis denne forsvandt under radaren. ;)

Billede

http://www.audio-extasa.eu/model-2800-by-luxman-amplifier-p-667.html
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: LG L-2800 by Luxman Hva´er´et?

Indlægaf kbekke » ons 7. dec 2011 21:02

Edge skrev:En forstærker der er gået min radar forbi må jeg indrømme. Er det noget man skal holde øje med?
Luxman er jo kendt for sin bløde lyd og det ville da være surt hvis denne forsvandt under radaren. ;)

Billede

http://www.audio-extasa.eu/model-2800-by-luxman-amplifier-p-667.html


Hvis det er "kæmpeforstærkeren" fra den Gule, du mener, så er den go' nok. Det er noget 70'er lifestyle fra Luxman. Vist hverken specielt godt eller dårligt. Jeg var faktisk ude at kigge på den igår og kan melde, at den er pæn og umiddelbart velfungerende. Der var både lyd ind fra CD og lyd ud på højtalerne. Lamper og kontakter virkede ok. Lydkvaliteten var ikke til at afgøre under forholdene, men der var ihvertfald hul igennem og den er, som han skriver - TUNG!

Desværre er kabinettet good old vinylbeklædt spånplade, med lidt varmeskader på toppen. Men hvis man er til den slags, eller gerne vil snedkerere lidt, er den faktisk meget fed. Lidt Revox-agtig uden at være det.

Sælger hedder Sven-Åge og er en meget flink mand, der gerne vil sludre. Men han sælger helst til prisen.

:D
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: LG L-2800 by Luxman Hva´er´et?

Indlægaf Edge » ons 7. dec 2011 21:09

Den er da lidt sjov. Jeg var faktisk i tvivl om det var en receiver først.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: LG L-2800 by Luxman Hva´er´et?

Indlægaf kbekke » ons 7. dec 2011 21:31

Edge skrev:Den er da lidt sjov. Jeg var faktisk i tvivl om det var en receiver først.


Nope. Det er 13 kg ren forstærker. De 2 x 6 røde lamper foroven er "VU-metre", der blinker lystigt i takt. Vist ingen MC-indgang. Men alligevel - gad godt at høre den i et ordentligt setup.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 149 gæster