Revox B250 S Breakdown

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Revox B250 S Breakdown

Indlægaf PeterPlys » søn 12. sep 2021 13:45

Hej
Min bekendte med gammelt Revox anlæg tror, at jeg kan fikse hans forstærker, som efter 35 års upåklagelig drift er begyndt at lukke ned med meldingen: Breakdown. Det sker efter timers drift eller få minutter eller sekunder. Jeg har læst servicemanual, justeret tomgangsstrøm (som var ok) og læst at meldingen skyldes DC på udgangen. Jeg måler 25 og 55 mV DC på udgangene, og det er vel ok? Manualen nævner ingen justeringsmulighed for DC balance. Søgning på nettet giver ikke meget, der nævnes: kondensator i indgang på effektdelen eller i strømforsyning.
Jeg har tilsluttet et sæt ht. fra en genbrugsbutik (25,-) og ser ingen bevægelser af basserne inden nedlukningen.
Har nogen af jer haft fingre i sådan sag, den virker meget utilgængelig og kompakt, og så er den styret af mikroprocessorer!
Ideer modtages meget gerne!
mvh
Claus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
PeterPlys
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23 nov 2015
Lokalitet: Skanderborg

Re: Revox B250 S Breakdown

Indlægaf Tophøj » man 13. sep 2021 07:26

Hej Claus.

Du er nødt til at dykke ind i den, og måle DC inden relæet på begge udgange, for at finde ud af hvilken en af dem der driller.
Derefter kan du jo så konkludere hvilken en af dem det er, eller om det er noget fælles for begge udgange, som er skyld i det.
Mvh Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster