Pioneer SX-950

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Pioneer SX-950

Indlægaf KenRas » tors 8. jun 2023 23:19

Ja den er sgu flot, den PL-530. Tillykke med den :thumbsup:

Jeg kender ikke PL-530, men har selv en fuldautomatisk PL-520 og jeg kan forestille mig at den komplicerede automatik er rimelig ens i de to.

Min havde problemer med at holde hastighed, hvilket skyldes at kontaktmodstanden i nogle mikroswitche var blevet for stor. Jeg købte nogle erstatninger hos Konrad som passede og det løste hastigheds problemet. Men det introducerede så det problem som du ser, at armen ikke kørte helt tilbage på plads når pladen var slut.

Problemet viste sig at være at fjederen i de nye mikroswitche var en smule strammere end i de gamle og det kunne noget af den roterende mekanik ikke klare. Løsningen var at jeg måtte finde en af de gamle switche frem hvor kontaktmodstanden var OK og sætte den tilbage der hvor jeg havde problemet. Og det løste problemet.

Spørgsmålet er om din har fået skiftet switche og dermed har fået problemet af den vej? Det kan selvfølgelig også være mekanikken der er slidt eller trænger til at blive smurt. Men jeg har i andre sammenhænge set disse switch blive dårlige, så det er absolut en mulig årsag.

Disse switche ser sådan her ud:

IMG_3942.jpeg


Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Pioneer SX-950

Indlægaf Awesomeness83 » fre 9. jun 2023 10:30

Hej Kenneth
Tak for input, jeg har kigget lidt på denne video:

https://www.youtube.com/watch?v=ed1BHiy ... ZXR1cm4%3D

Det ligner et nemt forsøg på udbedring af problemet, det er selvfølgelig ikke sikkert at det løser det.
Awesomeness83
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 11 jul 2022
Lokalitet: Hørsholm

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 153 gæster