Luxman L-230 "chassis-vinger"...

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Luxman L-230 "chassis-vinger"...

Indlægaf sommer » fre 30. dec 2011 00:25

Jeg var så heldig at få fingre i en Luman L-230 med matchende båndoptager K-230 og tuner T-230 i den blå. Desværre havde sælger "mistet" (kylet ud rettere sagt :roll: ) alle "chassis-vingerne" (endestykkerne til fronterne). Øv. Men prisen var rigtig lav, og anlægget var ridsefrit og ellers pænt, så jeg sprang på. Kan man monstro finde disse endestykker et skummelt sted og ved en af jer herrer hvor? Eller skulle en af jer sidde inde med en stak ekstra "vinger" - evt. samlet fra tidligere defekte enheder - så er jeg i den grad aftager. Vingerne til L-230eren er i den sammenhæng den mest eftertragtede for mig....

Billeder skal nok følge en af dagene - nu skal potmetrene lige renses først og sådan.

Mvh
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Luxman L-230 "chassis-vinger"...

Indlægaf knold » fre 30. dec 2011 12:54

Hej Sommer!
Jeg har vist et sæt af de efterlyste vinger fra en skrottet L-230.
Skal lige prøve at finde dem frem. Kan ikke garantere, at de ikke er ridsede!
Hvis de er ok, må du gerne få dem!
mvh
Steen
knold
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 mar 2011

Re: Luxman L-230 "chassis-vinger"...

Indlægaf sommer » fre 30. dec 2011 13:53

Hej Steen
Jamen det lyder jo fantastisk :cool1: Du er dagens mand i ande-sovs - fedt!!
Standen er ikke så vigtig igen; det kunne bare være fedt, hvis den blev "komplet". Af en eller anden årsag mangler de fleste af chassis-skruerne også, men der må jeg vist planke nogen her og dér...

Mvh
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Luxman L-230 "chassis-vinger"...

Indlægaf knold » fre 30. dec 2011 16:05

Hej igen!
Har rodet, desværre sidder kun den ene tilbage på forpladen -limet fast. Må kunne fjernes med lidt varme?
Måske er der en anden, som kan supplere op- de er symmetriske?
Hvilke skruer mangler du?
Mvh
Steen
knold
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 mar 2011

Re: Luxman L-230 "chassis-vinger"...

Indlægaf sommer » fre 30. dec 2011 18:35

knold skrev:Hej igen!
Har rodet, desværre sidder kun den ene tilbage på forpladen -limet fast. Må kunne fjernes med lidt varme?
Måske er der en anden, som kan supplere op- de er symmetriske?
Hvilke skruer mangler du?
Mvh
Steen


Hej igen Steen
Tak for indsatsen - én er selvfølgelig én for lidt, men én mere end jeg havde før, så det er jo ikke så ringe :)
Jeg tror, de er symmetriske (måske en mere erfaren Luxman mand kan verificere?). Lim? Ok, det havde jeg ikke troet. Hvis den kan komme af, så vil jeg meget gerne have fingrene i den. Men nu du skal heller ikke bikse mere end højst nødvendigt. Jeg mangler også de 4 sorte skruer, der holder det sorte top-gittet. De er nok rimeligt standard, så dem finder jeg nok...
Sælger havde: "smidt vingerne ud for et år siden - jeg troede ikke, jeg fik brug for dem" - Øv. Vingerne havde været i vejen, da reolen var for smal - vandalisme af værste skuffe. Nåh, jeg betalte også kun 450 kr. for sættet, så jeg kan nok ikke klage.
Kan andre evt. supplere op med en ekstra (ande-)vinge :cool1:

Mvh
Sommer

Ps: Hvordan spiller sådan en L230'er egentligt? Min er stadigt på "operationsbordet", da jeg har en 3 uger gammel søn at passe, så tiden er knap. Den bliver nok tidligst "hørbar" imorgen....
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Luxman L-230 "chassis-vinger"...

Indlægaf sommer » fre 30. dec 2011 23:05

Fik uventet tid - nu er L-230eren renset, smurt og vasket ned - den er mint condition (udover vingerne altså) og med næsten støvfrit indmad (hvordan det så kan lade sig gi´sig efter 25 år?)..... Dejligt.
Nu spiller den i mit "køkken-alrums-setup" med en tilfældig, men driftstabil, Sony CD, en Denon DP-57L og et par dejlige Snell K ("uden nr")...og hold da K**** hvor er den god :shock: Den afløser en nyere Rotel Ra-02, som må skamme sig når den hører Luman'en. Hvis den mindste model i L-serien kan spille så godt, så skal jeg på jagt efter en af dens storebrødre. Blødt og muskalsk - sådan skal det være... :cool1:
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Luxman L-230 "chassis-vinger"...

Indlægaf knold » lør 31. dec 2011 16:45

Hej Sommer!
Ja, gamle Luxmanforstærkere er ikke så ringe endda.
Jeg er selv glad for L-560, hvor jeg ikke kan skifte kanal p.gr.a. et defekt omskifterkabel på 55cm! Det synes umuligt at opdrive, trods megen hjælp, her, som på andre fora! :(
Men send mig en PB med din adresse, så sender jeg den ene vinge, jeg har.
Håber, andre kan hjælpe med en mere!! :thumbsup:
Med godt nytår!
Steen
knold
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 mar 2011


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster