Hejsa!
Jeg har netop modtaget en fin forforstærker: Mitsubishi DA-P15 (https://www.radiomuseum.org/r/mitsubishi_diatone_da_p15.html) til mit system, som ellers består af Luxman M-120A og JBL 4310.
Har i en periode anvendt en NAD 7020e integreret forstærker sammen med JBL'erne. Resultatet var en ganske udemærket lyd - ikke den mest velopløste lyd men meget charmerende og med en fremtrædende bas, så hugget fra stortrommen sad godt, og baslinjerne stod klart frem også ved lavere lydniveauer. Stor bund, omend lidt udefineret.
Har også før anvendt en Hafler DH-101 preamp sammen med Luxman'en og JBL'erne - god lyd, veldefineret og med fremtrædende bas og masser af bund. Sådan som JBL skal lyde.
Efter jeg har sat systemet op med Mitsubishi DA-P15 undrer jeg mig. Fra mellemtone og opefter lyder det faktisk formidabelt - velopløst, tydeligt, lækkert, masser af luft osv. Men hugget og niveauet i bassen er forsvundet. Der er stadig bas, bevares - men det lyder som om 50% af bassen er væk. Som om nogle har skruet seriøst ned for en bas-tonekontrol.
Har ikke lavet andre forandringer i mit system mht. højttalernes placering, kabler, grej eller andet. Har testet med CD-afspiller og med Spotify streaming fra PC - samme problem.
Så jeg undrer mig over, hvad det skyldes.
Har forforstærkeren brug for service? Nogle bud på hvad det kan skyldes?
Håber jeg kan få lidt indsigt fra jer kloge hoveder!