Beomaster 1001 - hjælp til rep.

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Beomaster 1001 - hjælp til rep.

Indlægaf Captain Phoenix » man 18. mar 2013 20:57

Jeg er ved at få min bror (der er IPhone/streaming/osv-addict - sic!) til at blive lidt interesseret i vintage-anlæg. Og LP'erne har han trods alt ikke smidt ud, så...

I første omgang har det nok retning af et par Beovox'er (i P-serien) plus en Beomaster til sommerhuset (og derefter en Beogram).
Derfor har jeg slået til på en klassisk Beomaster, der iflg. sælger "lyder som en mellemting mellem et maskinegevær og en fiskekutter".

Håbet er at kunne fixe den selv (til en rimelig pris), men jeg er desværre ikke teknisk uddannet, så jeg vil være glad for et tip om hvor jeg begynder.
Mit eget bud er strømforsyningen - og så tjekke elektrolytkondensatorerne hele vejen igennem.

(PS: Han har først fødselsdag til september, så der er god tid - endnu).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Beomaster 1001 - hjælp til rep.

Indlægaf thov » tirs 19. mar 2013 00:12

Vil du ikke hellere reparere en Beomaster 901 ?
Den står og keder sig med en knækket skalasnor, men er ellers ok.
thov
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16 maj 2010
Geografisk sted: 2830 Virum
Lokalitet: Virum

Re: Beomaster 1001 - hjælp til rep.

Indlægaf mcs_5 » tirs 19. mar 2013 00:40

Jeg fandt lidt billeder af en 1001 på en japansk side. Der ser ud til der er een strømforsyningslyt og to udgangslytter at skifte. Desuden er der en sjat orange ROE plastiklytter, der altid er suspekte. Den er, så vidt jeg kan se, opbygget med kulmodstande, så nogle af den kan være drevet i værdi. Det kan du delvist checke med et voltmeter, hvis der står DC-spændinger på diagrammet.

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Beomaster 1001 - hjælp til rep.

Indlægaf Branditten » ons 27. mar 2013 12:18

Hej Kaptajn

Jeg kan hjælpe dig således:

1) Sende servicemanual ( og brugervejledning) - send mig en personlig email via mit brugernavn.

2) Henvise til http://forum.beoworld.org/forums/default.aspx, hvor du kan få al den hjælp du behøver - kræver tilmelding til et mindre beløb.

3) På samme side kan du også tage kontakt til "Dillen", der bor i området omkring dig - vist nok Brønshøj - han er en af de få, vi andre henvender os til, når vi "render panden mod muren".

Mvh, Leif
Branditten
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 17 jan 2013
Lokalitet: Brande


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 128 gæster