Skæv lyd i Cyrus One og dårlig service

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Skæv lyd i Cyrus One og dårlig service

Indlægaf Dan63 » man 17. jun 2013 18:04

Hej vintagere:)

En af mine venner er den næsten lykkelige ejer af en Cyrus One, problemet er blot at lyden er skubbet let mod den venstre kanal. Dette gælder alle kilder og problemet bliver mindre, når han skruer en del op. Det er blot det at han foretrækker lavere lydtryk:)
Han spurgte en radiomekaniker i Københavnsområdet om udbedring af fejlen og fik det svar, at radiomekanikeren ikke ville kontakte Mission efter reservedele, da de ofte leverede forkerte.
Så indtil videre blev reperationen droppet.
Så var det at jeg tænkte om der var en herinde, der kunne enten selv hjælpe ham eller kunne anbefale en, som godt kunne få fat i reservedele til den og foretage reperationen?

Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Skæv lyd i Cyrus One og dårlig service

Indlægaf Nillerviborg » man 17. jun 2013 21:00

Hejsa...

- Der kan ganske rigtigt være lettere arrogante tendenser mhp. reservedele og Mission - Men der er da heller ingen der siger, at man ikke kan købe reservedele direkte ved producenten af de aktuelle stumper, istedet for at skulle igennem "en tilfældig producent af HiFi-udstyr".??
Uanset, så tager vi da gladeligt et kig på den, med lidt held kan man hist og pist finde nogenlunde omtale af mit firma. Alternativt omtaler en del herinde en gut der hedder "analogbo" positivt - skulle ligge på sjælland ??

Mvh. Lars / Sound2Vision A/S, Viborg
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Skæv lyd i Cyrus One og dårlig service

Indlægaf luc » man 17. jun 2013 21:54

korrekt, kan varmt abefale Bo.
bor i glostrup: 21242082

/luc
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 03 okt 2012
Lokalitet: 1720 Vesterbro

Re: Skæv lyd i Cyrus One og dårlig service

Indlægaf Dan63 » man 17. jun 2013 22:20

Hej Lars og Luc.

Tak for info!:thumpsup:

Det er s.. da rigtigt, jeg talte selv med AnalogBo på træffet, der fik jeg et meget positivt intryk af ham!:)
Jeg giver det videre til den forhåbentlig snart lykkelige ejer af Cyrus'en:)

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Skæv lyd i Cyrus One og dårlig service

Indlægaf sjorslev » fre 21. jun 2013 18:02

Har i tjekket balance indstillingen ikke er skredet?
I al fald på den senere modeller er volumen knappen egentlig 2 knapper der følges at, og inderst kan man så vidt jeg husker stille balancen mellem højre/ venstre?
Men ellers så lyder det rigtig nok som om potentiometeret ved de lavere værdier efterhånden har fået en uliniaritet. (kan man sige det om et logaritmisk potentiometer som i sagens natur ikke er lineært ;-)
Men så kan man jo sagten skifte det til noget lignende hvis man har det ok med det., og ikke nødvendigvis vil bevare det originalt. Det er helt sikkert en standard størrelse og standard værdi der er bugt.

Og tak for tippet med analogbo, jeg bor 50 meter væk og løber forbi mindst 1 gang om ugen uden at vide hvem der bor der.
hilsen Michael

Thorens TD 160 TP16, Royd Eden.
sjorslev
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27 mar 2012


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 157 gæster