pioneer sx-550 sikringer

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

pioneer sx-550 sikringer

Indlægaf Emil H » søn 10. nov 2013 13:51

Hej to 4amp sikringer er sprunget i min sx-550 er der nogen der ved hvor disse kan købes?
kan de være sprunget fordi de er gamle eller er der noget galt? Den havde ikke spillet i 15år og da den skulle prøves af var to sikringer sprunget.
Har også en sx-434 som jeg godt ville have lavet et service eftersyn på er der nogen i kan anbefale?
Emil H
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 nov 2013
Lokalitet: frederiksværk

Re: pioneer sx-550 sikringer

Indlægaf Tube mania » søn 10. nov 2013 14:02

Ehh...de er nok ikke sprunget mens den blev opbevaret, men efter 15 år bør man nok ikke give den fuld skrue. Den skal istedet bringes lidt langsomt til live på¨en vario mens der holdes øje med ampere forbruget. Sikringer kan købes her...
https://www.elextra.dk/main.aspx?page=butik1
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: pioneer sx-550 sikringer

Indlægaf Emil H » søn 10. nov 2013 15:58

Jeg havde skruet helt ned inden den blev tilsluttet strøm, jeg tændte den lod den stå i ca 1 minut, satte musik på og skruede langsomt op for volumen men der kom aldrig noget lyd så jeg fik låget af og efter lidt tid så jeg at 2 sikringer var sprunget.
Men mange tak for dit link.
Emil H
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 nov 2013
Lokalitet: frederiksværk

Re: pioneer sx-550 sikringer

Indlægaf mcs_5 » søn 10. nov 2013 16:01

Du skulle skrue langsomt op på din variotrafo - ikke på volumekontrollen. Sikringerne døde sikkert du da tændte (uden variotrafo).

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 116 gæster