Problem med powerknap på JVC VN300

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Problem med powerknap på JVC VN300

Indlægaf Dan63 » man 12. maj 2014 10:00

Hej.

Min JVC VN300 vil ikke slukke når der vippes med powerknappen.
Jeg kan såmænd sagtens leve med dette, men hvad kan der være galt? Når jeg vipper powerknappen spiller den blot lystigt videre.:)
Jeg er desværre ikke i stand til at lægge billeder herind af den, så jeg håber at der er nogen herinde, som kan give en mulig grund til dens "opførsel"uden billededokumentation:)

På forhånd tak!

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Problem med powerknap på JVC VN300

Indlægaf Tonni » man 12. maj 2014 11:02

Er kontaktpunkterne brændt sammen? Eller er afbryderen bypassed? kan du mærke den skifter, eller opfører den sig underligt?
Det er ikke ualmindeligt at afbrydere bypasses, hvis de driller. - Men heller ikke at en gnist kan sammensmelte kontakten...

Håber dette har hjulpet?

Mvh. Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Problem med powerknap på JVC VN300

Indlægaf Dan63 » man 12. maj 2014 15:38

Hej Tony.

Så vidt jeg kan høre er der overhoved ingen forskel på lyden uanset om den står på on eller off. Jeg kan heller ikke høre nogen klikkelyde el.lign i højtalerne når jeg vipper med den.
Min viden rækker ikke til at vurdere om den enten er bypassed eller om kontaktpunkterne er brændt sammen.:)
Men hvis de er brændt ville forstærkeren overhovedet kunne fungere?

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Problem med powerknap på JVC VN300

Indlægaf Tonni » man 12. maj 2014 20:57

Hvis kontakterne er svejset sammen vil afbryderen ikke føles normalt. Den vil ikke give et mekanisk klik (skift), ved betjening. Men da du ikke skriver at den føles underlig, er den næsten sikkert bypassed.

Kan du leve med det, og den spiller som den skal, vil jeg sige "so be it". - Men får sikkert nogle på nakken over det... LoL

Noget andet er så at jeg kan se at der er nogle af de lytter, der sidder i den serie, der måske skulle tilses, inden de måske kommer med træls udslip... Hold godt øre med evt underlige lyde, der kan pege på begyndende ustabilitet. - Poppen, syden eller susen eksempelvis. - Det gælder så alt det gamle l..t vi roder med..!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Problem med powerknap på JVC VN300

Indlægaf Dan63 » ons 14. maj 2014 14:59

Hej Tony.


Rent mekanisk er der ikke nogen forskel at mærke med knappen.
Tak for svaret!
Da jeg fik den hjem var lytten i strømforsyningen skiftet.
Ind til videre lyder den som den skal og der er i øvrigt ikke nogen mekanisk forskel at mærke når jeg vipper med knappen.
Tja, som jeg skrev kan jeg såmænd sagtens leve med at den knap ikke virker.:)

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster