Pioneer SX-700T Working again.

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Pioneer SX-700T Working again.

Indlægaf B&O Vintage » ons 4. jun 2014 10:49

:p Den gik jo , o g s å vil sikkert flere konstatere, død,ihvertfald radio delen, efter newbee mig bare smed den i stikkontakten for ca 3 måneder siden. Så den stod i garderoben. Jeg tog den frem fordi et andet godt menneske og medlem herinde ville se på den. Men pilfinger kan jo ikke lade være, så ind i stuen, hent varioen fra bryggers, og så på lavt lavt plus. Knapmassage a la Fredmarantz menukort. Den havde sidst jeg pillede fået en rengøring med højtryk, tak til Spuncut, et par fingerspidse med WD40 og aftørring. Ingenting skete. Men nu blev den først hooket op med den sidste Nakamichi jeg har til at stå, er til salg for 400.-, og de gamle Philips hørtelefoner. Masser af støj og slap højre kanal. Så "masserede" jeg knapper i to timer op til 150V. Langsomt blev det bedre og mere lyd i højre og mindre støj. Ny uphookning med Beovox 1702 og Technics SL1200. Mere volume på, stadig støj og knaster, men trykke og vippe på knapper i en uendelighed gav hele tiden resultat i den rette retning. Stadig ikke noget lyd i FM og AM. Når klokken var 0.30 fik den lov til at få 220V og der er ren lyd i højtalerene. Nu til morgen forsigtig opstart og det lyder rigtig fint. Knock on wood selvom det er fake-woody panel. I love my Surburban Pioneer!Selv uden radio.
700 (Large).JPG

PS ingen sikring smidt og den på bordet hører til HK75+
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 153 gæster