luxman 800

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

luxman 800

Indlægaf peer » søn 29. nov 2015 11:25

Luxman R800S
Jeg har for nylig købt denne dejlige radio men har et problem. Når jeg tænder virker den perfekt men efter en tid spiller venstre kanal væsentligt lavere end højre kanal.
Mon der er en klog mand mk. herinde som kan hjælpe med et godt råd.
Stor julehilsen Peer
peer
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 okt 2015
Lokalitet: rønne

Re: luxman 800

Indlægaf KAAG » fre 4. dec 2015 12:21

Hej
Det lyder som en termisk fejl, som kommer når apparatet er varmet op. Det kan så både være lodninger eller en komponent. Man kan jo altid starte med at undersøge lodninger. Men ellers ville jeg varme apparatet op så fejlen er der, og så prøve med kuldespray at isolere fejlen til et begrænset område eller en komponent.
vh
Kim
KAAG
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 26 okt 2014
Lokalitet: Vojens

Re: luxman 800

Indlægaf peer » lør 5. dec 2015 07:56

Tak for svaret KAAG- jeg køber noget kuldespray samt noget kontaktrens, der er en lille smule knas ved en af baskontrollerne.
peer
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 okt 2015
Lokalitet: rønne

Re: luxman 800

Indlægaf KAAG » lør 5. dec 2015 13:06

Go ide at rense omskifter og potmeter først. Har du prøvet at motionere alle omskiftere og volumen potentiometer når fejlen var der og gjorde det nogen forskel ?
KAAG
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 26 okt 2014
Lokalitet: Vojens

Re: luxman 800

Indlægaf peer » søn 6. dec 2015 06:02

Til Kaag. Jeg har prøvet med kontaktrens og masser af motion- synes ikke det har hjulpet. Jeg har også prøvet at tilslutte en Technics SL 2000 vinylspiller-det lyder fint de første par minutter men så begynder det at forvrænge og skratte. Jeg kan ikke få fat i kølespray her i weekenden i Haslev- jeg har været hos T Hansen og byggemarkedet forgæves men jeg prøver mandag i Køge.
Mvh. Peer
peer
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 okt 2015
Lokalitet: rønne

Re: luxman 800

Indlægaf peer » tors 10. dec 2015 05:07

Intet har hjulpet- er der nogen herinde der kender en god radiodoktor- helst omkring syd- øst Sjælland.
peer
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 09 okt 2015
Lokalitet: rønne


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster