Cerwin Vega HED U-123

Rosinen i pølseenden

Re: Cerwin Vega HED U-123

Indlægaf Helikon » fre 4. sep 2020 19:57

Spolen til venstre ser lidt mærkelig ud, hvad fejler den? Hvis den er sveden kan du vikle en anden selv, det er ikke videnskab. resten ser fint ud. Kondensatorene er folie typer og fejler næsten helt sikkert ikke noget.
Mht. enheden, skraber den på i gabet hvis du skubber på membranen? Hvis, er den formentlig færdig. Hvis ikke, kan det være litzen har sluppet forbindelsen til svingspolen eller terminalen, prøv at måle på litzetrådene og på selve spoletråden. Det kan være du må skære centerdomen af med en skarp hobbykniv elign.
gør det helt nede ved membranen så den kan limes på igen så det næsten ikke kan ses. trådene er lakeret, skrab det forsigtigt af til bart kobber og mål på det.

PS. ser du bor i Bjerringbro, hvis du har tid er du velkommen med bassen her, så vi kan kigge på den sammen. jeg er hjemme her i weekenden. send pb for adresse mv.
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Re: Cerwin Vega HED U-123

Indlægaf dhad » tors 17. sep 2020 16:32

Tak for beskenden Helikon. Jeg beklager, at jeg først har set den nu. Du har en PB! :-)
dhad

Lokalitet: Bjerringbro

Foregående

Tilbage til Højttalere