Front stof på metal stativ

Rosinen i pølseenden

Front stof på metal stativ

Indlægaf NicolaiL » tirs 31. jan 2023 18:53

Hej

Hvor køber i ovenstående henne - jeg har forsøgt med et stykke rest stof og noget "superlim" og det gav bestemt ikke noget super resultat. Sikkert fordi limen ikke eger sig til metal, jeg har skrevet med en forhandler, der desværre ikke kunne hjælp, nu håber jeg på jer :?

pft
Nicolai
NicolaiL
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: 10 feb 2017
Lokalitet: Horsens

Re: Front stof på metal stativ

Indlægaf Helikon » tirs 31. jan 2023 22:20

Spray lim fra bla. 3M, der er to grundtyper, nogle hvor man kan løsne det man har limet og nogle der binder permanent.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Front stof på metal stativ

Indlægaf NikonSP » tirs 31. jan 2023 23:04

Hej Nicolai

Bare lige til en start: Til hvilke højttalere er de frontrammer du skal sætte stof på? Hvordan er dimensionerne på de stænger/rør de er lavet af?

På Simplyspeakers hjemmeside er der er afsnit med instruktionsvideoer, oversigten finder du her:

https://www.simplyspeakers.com/simplysp ... utube.html

I 2. række er der en video om udskiftning af frontstoffer, på forskellige typer frontrammer.
Den lim han bruger er ca. svarende til den lim der følger med til JBL's kits og det er en slags kontaktlim, som tørrer temmelig hurtigt og er noget frygteligt klæbrigt stads.

Jeg har aldrig brugt den JBL lignende lim, men altid brugt Danas klare kontaktlim, - altså den blå på billedet, som er beregnet til at lime stof. Smør limen på metalrammen, - efter at du har affedtet den med rense benzin, - smør limen ud med fingeren, ligesom han viser fra Simply Speakers, lad limen sætte sig og når den stadig er en lille smule klæbrig, monterer du stoffet. En af fiduserne er, at den lim du bruger ikke må være for fugtig, for så trækker fugtigheden omgående gennem stoffet og det bliver det bestemt ikke kønt :-X

Dana lim.jpg


Og det SKAL være den blå, da den røde ikke tørrer transparent op.

Vh/
Harvey
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Front stof på metal stativ

Indlægaf NicolaiL » tirs 31. jan 2023 23:31

NikonSP skrev:Hej Nicolai

Bare lige til en start: Til hvilke højttalere er de frontrammer du skal sætte stof på? Hvordan er dimensionerne på de stænger/rør de er lavet af?

På Simplyspeakers hjemmeside er der er afsnit med instruktionsvideoer, oversigten finder du her:

https://www.simplyspeakers.com/simplysp ... utube.html

I 2. række er der en video om udskiftning af frontstoffer, på forskellige typer frontrammer.
Den lim han bruger er ca. svarende til den lim der følger med til JBL's kits og det er en slags kontaktlim, som tørrer temmelig hurtigt og er noget frygteligt klæbrigt stads.

Jeg har aldrig brugt den JBL lignende lim, men altid brugt Danas klare kontaktlim, - altså den blå på billedet, som er beregnet til at lime stof. Smør limen på metalrammen, - efter at du har affedtet den med rense benzin, - smør limen ud med fingeren, ligesom han viser fra Simply Speakers, lad limen sætte sig og når den stadig er en lille smule klæbrig, monterer du stoffet. En af fiduserne er, at den lim du bruger ikke må være for fugtig, for så trækker fugtigheden omgående gennem stoffet og det bliver det bestemt ikke kønt :-X

Dana lim.jpg


Og det SKAL være den blå, da den røde ikke tørrer transparent op.

Vh/
Harvey


Det er et sæt DM6
NicolaiL
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: 10 feb 2017
Lokalitet: Horsens

Re: Front stof på metal stativ

Indlægaf NikonSP » tirs 31. jan 2023 23:39

NicolaiL skrev:
NikonSP skrev:Hej Nicolai

Bare lige til en start: Til hvilke højttalere er de frontrammer du skal sætte stof på? Hvordan er dimensionerne på de stænger/rør de er lavet af?

På Simplyspeakers hjemmeside er der er afsnit med instruktionsvideoer, oversigten finder du her:

https://www.simplyspeakers.com/simplysp ... utube.html

I 2. række er der en video om udskiftning af frontstoffer, på forskellige typer frontrammer.
Den lim han bruger er ca. svarende til den lim der følger med til JBL's kits og det er en slags kontaktlim, som tørrer temmelig hurtigt og er noget frygteligt klæbrigt stads.

Jeg har aldrig brugt den JBL lignende lim, men altid brugt Danas klare kontaktlim, - altså den blå på billedet, som er beregnet til at lime stof. Smør limen på metalrammen, - efter at du har affedtet den med rense benzin, - smør limen ud med fingeren, ligesom han viser fra Simply Speakers, lad limen sætte sig og når den stadig er en lille smule klæbrig, monterer du stoffet. En af fiduserne er, at den lim du bruger ikke må være for fugtig, for så trækker fugtigheden omgående gennem stoffet og det bliver det bestemt ikke kønt :-X

Dana lim.jpg


Og det SKAL være den blå, da den røde ikke tørrer transparent op.

Vh/
Harvey


Det er et sæt DM6


Jeg kan ikke huske præcis, hvordan de frontrammer ser ud, men hvis du følger instruktionen fra Simply S., så burde det lykkes.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Front stof på metal stativ

Indlægaf cdp » tirs 31. jan 2023 23:47

En anden mulighed fra Netsound.
https://www.netsound.dk/da/hojttalersto ... of-lim.htm
Manual vedhæftet.

Jeg har selv brugt kontaktlim et par x - både ramme og stof limes og skal være finger tørre, limer/hæfter permanent. Limpistol ( varmelim ) - limes i etaper, fylder mere, hæfter permanent.
Lav altid en prøve limning. Ps. hjørnerne er største udfordring, leg lidt med ombuk og klip, så du undgår flere lag og får en pæn samling.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster